mPay to pierwszy niebankowy podmiot na rynku, który umożliwił klientom weryfikację biometryczną w postaci potwierdzania tożsamości poprzez tzw. selfie, podała spółka.
„Zweryfikowane konto pozwala korzystać z rozszerzonego katalogu pomocnych na co dzień funkcjonalności – dostępnych obecnie, jak również takich, które pojawią się w niedługim czasie jako pionierskie. Do potwierdzenia tożsamości w aplikacji mPay, dzięki współpracy z renomowanym międzynarodowym partnerem, potrzebny jest dziś jedynie dowód lub paszport (a w przypadku cudzoziemców spoza Unii Europejskiej pozwolenie na pobyt) i smartphone ze sprawnym aparatem fotograficznym” – czytamy w komunikacie.
„Proces potwierdzania tożsamości, wynikający z przepisów prawa, przebiega w naszej aplikacji szybciej i wygodniej. Bez konieczności robienia przelewu weryfikacyjnego, który bywa dla klientów problematyczny oraz angażujący czasowo. Nasza innowacja, jako pierwsze tego typu wdrożenie niebankowe w Polsce, wpisuje się w konsekwentnie realizowaną strategię rozwoju biznesu. Fundamentem działalności mPay jest bowiem, najprościej rzecz ujmując, ułatwianie życia użytkownikom, by oszczędzać ich czas i oferować rozwiązania pomocne na co dzień. W tym roku przed nami jeszcze kilka innowacji, do skorzystania z których przyda się zweryfikowane konto” – powiedział prezes mPay Krzysztof Hejduk, cytowany w komunikacie.
Po jednorazowym potwierdzeniu tożsamości z wykorzystaniem selfie klienci mPay mogą bezterminowo korzystać z konsekwentnie rozbudowanego katalogu produktów i usług, obejmującego nie tylko szeroko pojęty transport i rozrywkę, ale również finanse. W aplikacji, obok wielu innowacyjnych funkcjonalności, możemy obecnie m.in. przekazywać środki z wirtualnej portmonetki innemu użytkownikowi lub wypłacać je z m-rachunku, a także – jak chociażby w przypadku ostatniej akcji na rzecz wsparcia służby zdrowia w okresie pandemii – wspierać inicjatywy charytatywne, wymieniono także.
„Ostatnie wdrożenie to kolejny krok, by przede wszystkim upraszczać procesy, które wynikają z przepisów prawa (Ustawa o usługach płatniczych, Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu). mPay od dawna oferuje swoim klientom, aby sami zadecydowali, czy chcą korzystać z ograniczonej bazy usług (zakup biletów komunikacji miejskiej, biletów kolejowych i autokarowych, czy wnoszenie opłat za parkowanie), czy może szerszej puli innowacji, do których dostęp mają jedynie osoby, którzy przeszły przez proces potwierdzania tożsamości” – czytamy dalej.
mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przez telefon komórkowy. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid za pomocą smartfona lub tabletu. Od 2007 r. mPay SA jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych. Inwestorem strategicznym mPay S.A. od 2013 r. jest Grupa „LEW” S.A. mPay jest notowany na rynku NewConnect od 2011 r.
Źródło: ISBnews