mPay uruchomi ofertę B2B, podpisał list intencyjny dot. dostawy do mPay technologii do obsługi usług, które umożliwiają dostęp do informacji o rachunku (AIS – Account Information Service) oraz inicjowanie płatności (PIS – Payment Initiation Service), podała spółka.
„Nowy kierunek wpisuje się w światowy trend oferowania konkretnych gotowych usług i rozwiązań w modelu chmurowym/abonamentowym. Np. w ramach 'banking as a service’ firmy umożliwiają łatwe budowanie banków, czy fintechów poprzez oferowanie firmom usług bankowych opartych o własne licencje. Nasza formuła będzie działać analogicznie, choć w tym przypadku mówimy o udostępnianiu technologii w obszarze codziennych płatności, w tym oczywiście płatności mobilnych” – powiedział członek zarządu mPay Karol Zielinski, cytowany w komunikacie.
mPay będzie oferował m.in. usługi związane z balancingiem płatności. Technologia będzie pozwalała na skierowanie poszczególnych transakcji do najlepszych, dla danej operacji, metod i dostawców płatności. Dzięki temu transakcja trafi do najtańszego dostawcy usługi, co pozwoli na zoptymalizowanie kosztów transakcji oraz zwiększy liczbę transakcji zakończonych powodzeniem. System będzie można skonfigurować tak, aby np. poszczególne karty były obsługiwane przez dostawcę płatności X, a inne przez dostawcę Y. Znacznie ułatwi to firmom e-commerce podłączanie kolejnych dostawców płatności, np. z zagranicy, wyjaśniono w materiale.
Spółka zapowiada również udostępnienie innym podmiotom technologii pozwalającej na tworzenie elektronicznych portfeli w ich aplikacjach. Firmy będą miały możliwość implementacji tego rozwiązania do swoich aplikacji i systemów, dzięki czemu końcowy użytkownik będzie miał możliwość doładowywania swojego wirtualnego rachunku oraz dokonywania płatności przy jego pomocy. Równoległym rozwiązaniem będzie usługa dająca możliwość połączenia konta użytkownika w tych aplikacjach z kartą płatniczą, dzięki czemu użytkownicy będą mogli realizować swoje płatności z podłączonej karty, bez konieczności wielokrotnego podawania wszystkich danych.
„Aktualnie prowadzone są zaawansowane rozmowy i ustalanie warunków współpracy z firmami, w tym z innymi instytucjami finansowymi, zainteresowanymi skorzystaniem z usług mPay w tej formule” – czytamy w komunikacie.
mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przez telefon komórkowy. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid za pomocą smartfona lub tabletu. Od 2007 r. mPay jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych. Inwestorem strategicznym mPay od 2013 r. jest Grupa Lew. mPay jest notowany na rynku NewConnect od 2011 r.
Źródło: ISBnews