Mali i średni przedsiębiorcy z Polski sprzedali globalnie za pośrednictwem serwisu Amazon ponad 30 mln produktów w 2023 r., o 5 mln więcej niż rok wcześniej, podał Amazon.
„W minionym roku oferta rodzimych MŚP cieszyła się na Amazon jeszcze większym zainteresowaniem konsumentów niż w poprzednich latach. Globalnie, przedsiębiorcy z Polski sprzedali za pośrednictwem serwisu ponad 30 mln produktów (średnio 60 na minutę /1 na sekundę) – aż o 5 mln więcej niż w 2022 r. Wśród kategorii, z których najczęściej kupowano od MŚP na Amazon, znalazły się: Dom i kuchnia, Biznes, przemysł i nauka, Zdrowie oraz Meble” – czytamy w komunikacie.
Rozwój biznesu w serwisie przełożył się także na lokalne zatrudnienie – do końca 2023 r. w rodzimych przedsiębiorstwach sprzedających na Amazon powstało 13 tys. miejsc pracy, podano również.
„Dane Amazon wskazują jednocześnie, że w Polsce najwięcej od MŚP kupili klienci z województwa mazowieckiego (ponad 5 mln produktów), małopolskiego (ponad 4,4 mln produktów) i wielkopolskiego (ponad 3,7 mln produktów). Znaczny wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem stwierdzono także w województwie opolskim, gdzie mali i średni przedsiębiorcy sprzedali o ponad 80% więcej produktów niż w 2022 r. To także ten region odnotował w ubiegłym roku najwięcej nowych sprzedawców w serwisie (+70%). Z kolei liczba MŚP z woj. wielkopolskiego i zachodniopomorskiego na Amazon wzrosła o ponad 25%” – wymieniono także.
Amazon działa w Polsce od 2014 r. Do 2022 roku stworzył i wspierał ponad 70 000 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy, m.in. w dziesięciu nowoczesnych centrach logistycznych, a także w biurze Amazon Web Services (AWS) w Warszawie oraz w Amazon Development Center Poland (ADCP) w Gdańsku, Krakowie i Warszawie.
Źródło: ISBnews