Neinver prowadzi obecnie rozmowy z markami, które są zainteresowane debiutem na polskim rynku, poinformowała international leasing director Agnieszka Baczyńska. Spółka podała też, że w skali całego europejskiego biznesu osiągnęła porozumienia z 98% najemców, związane z ograniczeniami w czasie pierwszego lockdownu.
„Prowadzimy rozmowy z nowymi markami, które są zainteresowane debiutem na polskim rynku właśnie w outletach Factory. Mimo trudnego czasu pandemii, obserwujemy duże zainteresowanie rozwojem w centrach outletowych Neinver ze strony najemców. Kontynuować będziemy naszą strategię uatrakcyjniania zestawu marek, wprowadzając do pasaży Factory oczekiwanych przez klientów najemców sektora premium i mid-mass market” – powiedziała Baczyńska, cytowana w komunikacie.
W outletach Factory w Polsce do portfolio najemców dołączyło w ub.r. kilkanaście nowych marek. Wśród nich można wymienić: Marc O’Polo i PINKO w segmencie premium, a także marki odzieżowe Levis i Mustang, Yes z ofertą biżuterii, czy multibrandowy salon sportowy Intersport. W lutym w krakowskim parku handlowym Futura otwarty został sklep Sinsay.
W 2020 r. w całej Europie spółka podpisała łącznie niemal 1 500 umów najmu, na co złożyły się negocjacje dotyczące czynszów, nowe najmy i przedłużenia dotychczasowych umów.
„Neinver, czołowy inwestor, deweloper i zarządca na europejskim rynku outletów, osiągnął porozumienia z 98% najemców w Hiszpanii, Włoszech, Francji, Niemczech i Polsce w czasie pierwszego lockdownu. Obecnie firma jest w trakcie nowych negocjacji dotyczących zamknięć w czwartym kwartale. Poziom najmu w outletach na koniec 2020 roku wyniósł 95% i był podobny do poziomów lat ubiegłych, co dowodzi silnej pozycji przyjętego modelu biznesowego i stabilnej kondycji najemców” – podkreśliła firma.
W 2020 r. oferta handlowa została rozszerzona o takie marki, jak: Hugo Boss, Lacoste, Puma, Intrend, Karl Lagerfeld, Swarowski, czy Roberto Cavalli. Część z nich debiutowała w portfolio Neinver. Spółka pozyskała również ważne nowe marki, jak: Max & Moi, Lafuma, Elisabeth Biscarat, Kids Around, Not Shy, Sinsey, Anne & Max oraz Burger Federation. Ponadto, marki Pinko, The Kooples, Marc 'O Polo, Salomon, O’Neill, Kappa, czy New Balance – z trzema nowymi umowami w Hiszpanii – pozyskały dodatkową przestrzeń, rozwijając działalność w ramach całego portfolio Neinver.
„Ustanawianie wspólnych zobowiązań z najemcami zawsze charakteryzowało model biznesowy Neinver, który w trakcie obecnego kryzysu okazał się ważniejszy, niż kiedykolwiek wcześniej. Od początku pandemii podchodziliśmy indywidualnie do sytuacji każdego z nich, oferując elastyczne rozwiązania dotyczące zwolnienia z czynszu. Poza samymi negocjacjami z najemcami, utrzymywaliśmy wysoką i wymagającą aktywność w zakresie najmu, mimo bieżącej sytuacji. Fakt nagromadzenia przez firmy nadmiernych zapasów towarów skłonił je do zainteresowania się wejściem do centrów outletowych lub poszerzeniem działalności w ich ramach. Jednak firmy zachowują się w swojej ekspansji w sposób mocno selektywny, skupiając się na najlepszych lokalizacjach i silnych aktywach” – powiedział dyrektor zarządzający Carlos González.
Poziom sprzedaży najemców w portfolio outletów Neinver zanotował silny start w 2020 rok, osiągając wzrost na poziomie 7% w pierwszych dwóch miesiącach przed pandemią. Jednak w pozostałej części roku, działalność handlowa centrów podlegała obostrzeniom i przerwom w działalności, co przełożyło się na wyniki sprzedaży. W porównaniu z 2019 rokiem, poziom sprzedaży w całym portfolio Neinver był niższy o 25% i 30%, w zależności od regionu i wprowadzanych ograniczeń w działalności. Wszystkie centra w Europie zostały otwarte do połowy czerwca i w trzecim kwartale prowadziły działalność z mniejszym poziomem zakłóceń, wykazując wzrosty wyników i dowodząc odporności całej branży centrów outlet. W ciągu tych miesięcy poziom sprzedaży najemców w portfolio Neinver utrzymywał się w części obiektów na tych samych poziomach, co w 2019 r., odnotowując poprawę za każdym razem, gdy wznawiano działalność handlową. Niektóre centra poprawiły nawet wyniki z 2019 r., wykazując wzrost sprzedaży na poziomie od 15% do 20%. Kolejne obostrzenia w trakcie świątecznego sezonu zakupowego w listopadzie i grudniu, gdy wiele centrów spółki było całkowicie lub częściowo zamkniętych, spowodowały znaczny spadek poziomu sprzedaży i liczby klientów, przypomniano w materiale.
Neinver w Polsce zarządza siecią pięciu outletów Factory: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.
Źródło: ISBnews