Nethansa pozyskała od inwestorów 8 mln zł podczas rundy finansowania late seed. Środki te zostaną przeznaczone na dalszą ekspansję zagraniczną oraz rozwój systemu Clipperon w modelu SaaS, podała spółka.
„Zainteresowanie inwestorów naszą firmą i decyzja o inwestycji w jej dalszy rozwój to dla nas sygnał, że nasz biznesplan jest słuszny. Dowodzą tego również wyniki firmy. Jako cel wyznaczyliśmy sobie zbudowanie pozycji paneuropejskiego lidera w zakresie wsparcia sprzedaży na Amazon. Stworzony przez nas system jest innowacyjnym rozwiązaniem w skali globalnej. Niebawem będzie on dostępny również w modelu SaaS, stając się drugim, łatwo skalowalnym filarem naszej działalności. Za jego sprawą otworzy się przed nami wiele nowych rynków. Pozyskane środki chcemy wykorzystać Nethansa.com również do rozbudowania możliwości sztucznej inteligencji w zakresie zarządzania polityką cenową na Amazon” – powiedział CEO Nethansy Sascha Stockem, cytowany w komunikacie.
Łącznie z poprzednimi rundami finansowania spółka pozyskała już 15 mln zł kapitału.
„Nethansa jest jedyną firmą na świecie, która wspiera sprzedaż na Amazonie przy wykorzystaniu zaawansowanego systemu do automatyzacji sprzedaży i logistyki, kompleksowo prowadzi konta swoich kontrahentów i obsługuje klienta końcowego aż w sześciu językach. Jej autorski system Clipperon wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy ofert konkurencji i optymalizacji cen wystawionych na sprzedaż produktów, dzięki czemu skokowo zwiększa marżę swoich klientów. Nethansa oferuje swoim klientom możliwość sprzedaży we wszystkich państwach, w których prowadzi działalność Amazon” – czytamy w komunikacie.
„Nethansa ma świetny, bardzo kompletny zespół z klarowną wizją rozwoju. Spółka osiąga rzadko spotykaną, przekraczającą 250% rocznie dynamikę wzrostu przychodów, działa na olbrzymim rynku, ma produkt, który w kompleksowy sposób rozwiązuje problemy potencjalnych i obecnych sprzedawców na Amazonie, przewagę konkurencyjną wynikającą z wykorzystania algorytmów AI oraz potencjał przyśpieszenia wzrostu wynikający z wprowadzenia łatwo skalowalnej wersji aplikacji Clipperon. W takiej sytuacji z optymizmem patrzymy na tą inwestycje” – powiedział partner w Movens VC Artur Banach.
W sopocką spółkę zainwestował również CofounderZone i LT Capital. Ponadto w sopocką firmę zainwestowało ośmiu prywatnych inwestorów – tzw. business angels – z czterech krajów: Polski, Niemiec, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
Nethansa wspiera polskie i niemieckie firmy w ekspansji na zagraniczne rynki za pośrednictwem największej platformy handlowej świata. Wśród klientów firmy są m.in.: SWISS, Tarmax, Biogo, Run Colors, Zegarki centrum, Cyfrowe.pl, Max&Mrau, Twojaperfumeria.pl, SFD, Wojas.
Źródło: ISBnews