czwartek, 22 maja 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

Odwiedzalność centrów handlowych EPP wzrosła o 1% r/r w 2019

Dodane przez Bartłomiej Supernak
12 marca 2020
w dziale Biznes
0
centrum handlowe
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Odwiedzalność centrów handlowych EPP wzrosła o 1% r/r w 2019 r., poinformowała spółka. W tym czasie sprzedaż w swoich obiektach handlowych wzrosła o 5% r/r. Na koniec 2019 r. wskaźnik najmu w centrach handlowych EPP kształtował się na poziomie 99,2%, natomiast łączna powierzchnia najmu w portfelu nieruchomości handlowych i biurowych spółki wynosiła ponad 1 mln m2.

Największe wzrosty sprzedaży w 2019 roku odnotowali najemcy w takich kategoriach jak: dom i jego wyposażenie (9%), elektronika (7%), gastronomia i rozrywka (7%) oraz moda i akcesoria (6%), podano.

„Najważniejsze wydarzenia dla EPP w 2019 roku to m.in. otwarcie Galerii Młociny w Warszawie, największego centrum handlowego oddanego do użytku w Polsce w zeszłym roku, zakup 4 centrów handlowych (druga transza transakcji nabycia centrów handlowych M1) oraz otwarcie dwóch nowych przestrzeni gastronomiczno-rozrywkowych typu food hall – Foodstacji we wrocławskim Pasażu Grunwaldzkim i Foodportu w Galaxy w Szczecinie” – przypomniano.

Rozszerzenie zakazu handlu w niedziele nie miało większego wpływu na wyniki operacyjne EPP, a klienci na zakupy zamiast tego dnia wybierali inne dni tygodnia – w przypadku obiektów spółki największe wzrosty odwiedzalności w porównaniu do 2018 r. odnotowane zostały w soboty, poniedziałki, wtorki i czwartki. Spółka jako pierwsza w Polsce pod koniec 2018 r. uruchomiła program animacji społecznych i kulturalnych, w ramach którego zachęca do odwiedzania jej centrów handlowych w niedziele bez handlu. Przygotowana we współpracy z lokalnymi organizacjami i samorządami seria aktywności cieszyła się wysoką frekwencją – w 54 akcjach zorganizowanych w 2019 r. wzięło udział 560 tys. osób, podano również.

„Osiągnięcie czwarty rok z rzędu wzrostów odwiedzalności i sprzedaży najemców w naszym portfelu centrów handlowych to dla nas powód do dumy. Przez cały 2019 rok skupialiśmy się na zwiększaniu atrakcyjności naszych obiektów handlowych i integracji przejętych nieruchomości z resztą portfolio EPP. Naszą odpowiedzią na zmianę oczekiwań klientów odnośnie oferty gastronomiczno-handlowej centrów handlowych było otwarcie autorskich przestrzeni typu food hall we Wrocławiu i Szczecinie. Koncentrowaliśmy się na rozbudowie i nowej aranżacji tych stref w oparciu o poszerzoną listę najemców i odważne projekty architektoniczne nawiązujące do historii i kultowych miejsc w danym mieście. Był to dobry krok, co potwierdzają rosnące obroty najemców w tych centrach” – powiedział prezes EPP Hadley Dean, cytowany w materiale.

Otwartą w maju 2019 roku Galerię Młociny (ponad 80 tys. m2 powierzchni najmu) w ciągu pierwszych 40 dni odwiedziło milion gości. Ta flagowa i pierwsza inwestycja EPP w Warszawie mieści około 220 salonów polskich i zagranicznych marek oraz 40 lokali restauracyjnych z kuchnią z całego świata. W bieżącym roku planowane są tam ciekawe debiuty m.in. pierwszego w Polsce salonu irlandzkiej marki odzieżowej Primark oraz największego w Polsce salonu marki eobuwie.pl. Galeria Młociny niebawem planuje uruchomienie szkoły tańca, śpiewu i aktorstwa oraz teatru.

W 2020 r. EPP będzie posiadać w swoim portfelu 29 nieruchomości handlowych oraz jeden obiekt wielofunkcyjny (Towarowa 22) z powierzchnią najmu przekraczającą 1 mln m2 i odwiedzalnością na poziomie ponad 120 mln osób roczne. Ponadto 40% populacji Polski będzie mieszkać w odległości 30 min dojazdu od centrów handlowych spółki, podsumowano.

EPP jest największym w Polsce właścicielem centrów handlowych pod względem wielkości posiadanej powierzchni najmu brutto (GLA) z nieruchomościami o wartości 2,6 mld euro. Spółka działa według formuły REIT, a jej portfel obejmuje 24 obiekty handlowe, sześć lokalizacji biurowych oraz jeden projekt wielofunkcyjny w realizacji o łącznej powierzchni GLA wynoszącej ponad 1 mln m2. Spółka notowana jest na giełdach w Johannesburgu i Luksemburgu.

Źródło: ISBnews

Tagi: EPP
Poprzedni post

PGNiG Termika zamierza aktywnie poszukiwać projektów akwizycyjnych

Następny post

Udział inwestorów indywidualnych na głównym rynku wyniósł 12% r/r w 2019

Enter Air

Zarząd Enter Air został powołany na kolejną kadencję w niezmienionym składzie

biznes

Vercom liczy na ewidentne efekty dotychczasowych partnerstw i zawarcie kolejnych

biznes, rekrutacja

Erbud powołał M. Dorra i Ł. Świątkowskiego do zarządu MOD21 w Niemczech

opony

FO Dębica ma umowę dot. 170 mln zł pożyczki na rzecz Goodyear

technologia

cyber_Folks liczy na optymalizację kosztów dzięki rozwiązaniom AI, nie redukcję etatów

badania

Molecure rozszerza badanie kliniczne OATD-01 o Holandię

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

pieniądze

Kto płaci podatek od dywidendy?

finanse

Dywidenda rzeczowa w spółce z estońskim CIT

praca

Zmiany w prawie pracy od 1 maja oraz plany wdrożenia pilotażu skróconego tygodnia pracy

Tauron

Tauron miał 1 130 mln zł zysku netto, 2 331 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025

Plus

Grupa Polsat Plus rekomenduje niewypłacanie dywidendy z zysku za 2024 rok

Polsat

Grupa Polsat Plus miała 82,6 mln zł zysku netto, 809,3 mln zł skoryg. zysku EBITDA w I kw.

WIG

Indeks WIG20 spadł o 1,26% na zamknięciu w środę

Celon Pharma

Celon Pharma miał 25,09 mln zł straty netto, 5,5 mln zł straty EBITDA w I kw. 2025

Enter Air

Zarząd Enter Air został powołany na kolejną kadencję w niezmienionym składzie

praca

PragmaGO rozpoczęła zapisy na 3-letnie obligacje korporacyjne o wartości max. 50 mln zł

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.