Baza indywidualnych klientów ofert konwergentnych Orange Polska zwiększyła się o 26 tys. netto, tj. o niecałe 2% r/r w II kw. 2022 r., podała spółka. Na koniec czerwca br. ich liczba wyniosła 1 578 tys. Z kolei liczba usług telefonii komórkowej (karty SIM) zwiększyła się w tym okresie o 6,1% od końca ub.r. do 17 829 tys.
„W I połowie 2022 r. nasza flagowa oferta konwergentna Orange Love nie podlegała istotnym zmianom. Baza indywidualnych klientów konwergentnych urosła o 26 tys. (niecałe 2%) i osiągnęła 1,58 mln. Przyłączenia netto klientów były niższe niż w I połowie 2021 r. co wynikało z niskiej aktywności klientów na samym początku roku, co przypisujemy nagłym zmianom w otoczeniu makroekonomicznym. Należy wspomnieć, że poziom nasycenia bazy klientów internetowych usługami konwergentnymi osiągnął już istotny poziom (67%). W dalszym ciągu większość usług mobilnych oraz Internetu stacjonarnego jest sprzedawanych w formule pakietów konwergentnych. Całkowita liczba usług świadczonych w ramach konwergencji wśród klientów indywidualnych osiągnęła 6,3 mln, co oznacza, że średnio każdy indywidualny klient konwergentny posiada ponad cztery usługi w Orange” – czytamy w raporcie finansowym.
Przychody od klientów konwergentnych w I połowie 2022 r. wyniosły 1.056 mln zł i były wyższe o 9% r/r. Wzrost ten wynikał zarówno ze wzrostu bazy klientów jak i wzrostu średniego przychodu z klienta (ARPO). Wzrósł on o prawie 3% r/r, w wyniku skutecznej realizacji strategii wartości oraz zwiększającego się udziału klientów na technologii światłowodowej, która generuje najwyższy przychód, podał też operator.
„Na koniec czerwca 2022 r. liczba usług mobilnych Orange Polska wyniosła ponad 17,8 mln i zwiększyła się o ok 6% względem końca 2021 r. Aż o ponad 600 tys. wzrosła liczba kart SIM przedpłaconych, co wynika głównie z dystrybucji darmowych starterów dla uchodźców z Ukrainy”
W usługach kontraktowych trendy odnośnie liczby kart SIM nie uległy istotnym zmianom:
• Wolumen najistotniejszych biznesowo ofert głosowych urósł o ponad 4% r/r, czyli tyle samo co w roku 2021. Wynika to z konsekwentnego wdrażania strategii komercyjnej opartej na wartości i skupienia się na pozyskaniach klientów w ramach oferty konwergentnej Orange Love, rosnących pozyskań klientów oferty Orange Flex oraz dobrych pozyskań klientów na rynku biznesowym,
• liczba usług internetu mobilnego kontynuowała spadek wynikający z rosnącej popularności ofert mobilnego Internetu do użytku stacjonarnego oraz wzrostu wielkości pakietów danych dla smartfonów w głosowych planach taryfowych,
• dalszy dynamiczny wzrost liczby kart SIM związanych z usługami telemetrii (M2M) (34% wzrostu r/r), głównie w wyniku realizacji kontraktów na dostawę kart SIM do liczników prądu i gazu oraz dostawę rozwiązań dla systemu opłat drogowych e-Toll, wymieniono w raporcie.
„Całkowita baza klientów internetu stacjonarnego urosła w I połowie 2022 r. o 40 tys. użytkowników, czyli nieco ponad 1%. Około połowy tego przyrostu wynikło z przejęć trzech małych lokalnych operatorów światłowodowych. Wzrost w całości wynikał z technologii światłowodowej, baza tych klientów wzrosła o 120 tys., czyli więcej niż w I połowie 2021 r, nawet bez uwzględnienia efektu przejęć” – czytamy dalej.
Silny wzrost w usłudze światłowodu napędza transformację technologiczną bazy klientów internetowych. Udział klientów światłowodowych osiągnął na koniec czerwca 2022 r. 38% w porównaniu do 30% rok wcześniej. Udział niekonkurencyjnej technologii ADSL spadł z 28% do 22%.
„W drugim kwartale 2022 roku Orange Światłowód zyskał 66 tysięcy użytkowników, co przekłada się na wzrost łącznej liczby klientów tej usługi o niemal 30% r/r. Rośnie także jej dostępność – możliwość skorzystania z superszybkiego internetu światłowodowego ma już 6,5 mln gospodarstw domowych w kraju, o ponad 1 mln więcej niż rok wcześniej. W samym tylko II kwartale tego roku zasięg tej usługi zwiększył się o ponad 320 tysięcy gospodarstw domowych, głównie za sprawą współpracy z operatorami hurtowymi, w tym także spółką Światłowód-Inwestycje” – czytamy w komunikacie.
Orange Polska to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.
Źródło: ISBnews