Orange Polska odnotowuje wzrost zużycia danych w regionach, w których uruchomił już usługi 5G w ramach pozyskanego w aukcji pasma C, poinformowała prezeska Liudmila Climoc.
„Wdrażanie 5G w paśmie C przebiega zgodnie z planem. Widzimy już klientów korzystających z większej ilości danych w obszarach, w których sieć na paśmie C staje się dostępna. […] Cieszymy się, że nasze usługi 5G i korzyści z nich płynące zachęcają klientów do wymiany telefonów i korzystania z większej ilości danych” – powiedziała Climoc podczas telekonferencji.
Dodała, że operator jest „bardzo zadowolony” z poprawy otoczenia biznesowego.
„Widzimy, że inflacja znacznie spada, co pomaga nam w zakresie kosztów. Wyniki komercyjne były bardzo solidne. Widzimy dobry popyt konsumentów zarówno na usługi, jak i telefony. ARPU nadal rośnie we wszystkich kluczowych usługach” – wskazała.
Z drugiej strony, Orange Polska obserwuje spowolnienie aktywności biznesowej w sektorze publicznym, co wpływa na rozwój działalności segmentu ICT, dodała prezeska.
Orange Polska informował w połowie stycznia br., że zaoferował usługi mobilne w technologii 5G z wykorzystaniem częstotliwości 3600 MHz – to tzw. pasmo C przyznane operatorowi przez Urząd Komunikacji Elektronicznej w wyniku aukcji.
Orange Polska to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews