Orange Polska będzie pracować w tym roku nad nową strategią, którą planuje zaprezentować na początku 2025 r., zapowiedział członek zarządu ds. finansowych Jacek Kunicki. Strategia będzie obejmowała m.in. kwestie alokacji kapitału oraz dywidendy, dodał.
„Jeśli chodzi o pytanie o nasze perspektywy i myślenie o dywidendzie w przyszłości, to oczywiście zajmiemy się tym w kolejnej strategii, nad którą będziemy pracować w tym roku. Powinniśmy więc przedstawić nową strategię na początku przyszłego roku. Nieuchronnie odniesie się ona do kwestii alokacji kapitału, a także dywidend dla akcjonariuszy” – powiedział Kunicki podczas telekonferencji.
Średniookresowa prognoza finansowa na lata 2021-2024 – zgodnie ze strategią .Grow przedstawioną w czerwcu 2021 roku – zakłada dla tego okresu „niski jednocyfrowy wzrost” przychodów (w latach 2021-23 wzrost przychodów CAGR wyniósł 4,1%), „niski do średniego jednocyfrowy wzrost CAGR” EBITDAaL (w 2021-2023 wyniósł on 4,4% CAGR), ekonomiczne nakłady inwestycyjne (eCapex) w wysokości 1,7-1,9 mld zł (średni roczny poziom) (w latach 2021-2023 było to średnio 1,67 mld zł), podano w prezentacji wynikowej podczas telekonferencji.
Według strategii, stopa zwrotu z kapitału zaangażowanego (ang. return on capital employed, ROCE) miało w okresie czterech lat wzrosnąć 3-4x (z poziomu 1,6% w 2020 roku) – w 2023 r. wskaźnik ten wzrósł o 7,6% (wzrost 5x). Jeśli chodzi o dług netto / EBITDAaL, według strategii celem jest utrzymanie „bezpiecznej sytuacji bilansowej, przy dźwigni finansowej w przedziale 1,7-2,2x” (wobec 1,1x na koniec 2023 r.), podano także.
Orange Polska to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews