OT Logistics (Grupa OTL) zakończy w 2025 r. sztandarową inwestycję – rozbudowę terminala agro w Świnoujściu, który będzie realizował przeładunki zbóż w sposób całkowicie zautomatyzowany ze zdolnościami przeładunkowymi na poziomie 2 mln ton rocznie, poinformował ISBnews prezes OTL Kamil Jedynak. W jego ocenie, bardzo dobrze wygląda segment przeładunków ro-ro. OTL intensywnie rozwija nowy dział spedycji kontenerowej.
„Wśród kluczowych celów biznesowych Grupy OTL na 2025 r. z pewnością jest dalsze umacnianie naszej pozycji w zakresie budowy kompleksowych łańcuchów dostaw. W ramach strategii one-stop-shop oferujemy szeroki zakres usług logistycznych, niezależnie od rodzaju ładunku czy środka transportu. Dzięki własnym aktywom portowym w Gdyni i Świnoujściu możemy lepiej zarządzać każdym etapem łańcucha dostaw i jest to nas wyróżnia na tle konkurencji” – powiedział ISBnews Jedynak.
Podkreślił, że po bardzo trudnym i wymagającym 2024 r., w którym zarówno Grupa, jak i cała branża, musiały funkcjonować w niezwykle nieprzewidywalnych i dynamicznie zmieniających się warunkach rynkowych, spółka jest jeszcze bardziej uwrażliwiona na to, by biznes był możliwie najlepiej dostosowany do otoczenia rynkowego.
„Także ze względu na zmienne warunki rynkowe prognozowanie w horyzoncie kilku miesięcy jest trudne. Niemniej podtrzymujemy długofalowe założenia przedstawione w strategii Grupy OTL. Porty są i będą aktywami strategicznymi, a duże nadzieje pokładamy m.in. w produktach agro. Oceniamy, że to jedna z najbardziej perspektywicznych gałęzi, jeśli chodzi o przeładunki portowe. Pomimo rozregulowania tego rynku w Polsce w 2024 r., prowadzimy inwestycje w segment agro i konsekwentnie kontynuujemy wszystkie rozpoczęte w tym zakresie projekty. W 2025 r. w Świnoujściu zakończy się nasza sztandarowa inwestycja – rozbudowa terminala agro, który będzie przekształcony w jeden z najbardziej nowoczesnych terminali realizujących przeładunki zbóż w sposób całkowicie zautomatyzowany ze zdolnościami przeładunkowymi na poziomie 2 mln ton rocznie” – dodał prezes.
Ocenił również, że bardzo dobrze wygląda segment przeładunków ro-ro.
„Intensywnie rozwijamy stosunkowy nowy dział spedycji kontenerowej, który również odnotowuje bardzo dobre wyniki. Spodziewamy się, że pozytywna tendencja utrzyma się w 2025 r. To właśnie wymagające sytuacje motywują nas do szukania nowych rozwiązań i pomysłów, których wdrożenie przekuje się na przyszłe wyniki. Dlatego stabilizujemy poziom realizowanych przeładunków i przewozów oraz tworzymy nowe perspektywy rozwojowe w takich obszarach jak usługi transportów ro-ro i multimodalnego oraz analizujemy możliwości wejścia w nowe grupy towarowe obsługiwane w portach. Naszym priorytetem w 2025 r. będzie także dalsze usprawnianie i automatyzacja procesów biznesowych i digitalizacja usług logistycznych, które zwiększają efektywność oraz obniżają koszty operacyjne. Przeprowadzamy modernizację infrastruktury i suprastruktury, tak by zapewnić wysoką wydajność i jeszcze lepszą jakość naszych usług” – podsumował Jedynak.
Grupa OTL to notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 592,3 mln zł w 2023 r.
Źródło: ISBnews