Wprowadzany przez rząd program Polski Ład ma z punktu widzenia biznesu Pepco Group pozytywne i negatywne skutki, ale w ostatecznym rozrachunku będzie miał pozytywne oddziaływanie, ocenia w rozmowie z ISBnews dyrektor generalny (CEO) Andy Bond.
„Jeśli chodzi o naszą firmę, plany te mogą mieć różny wpływ, ale w ostatecznym rozrachunku będą pozytywne. Po pierwsze, oczywiście płace minimalne będą nadal przyspieszać, co wpłynie na koszty wynagrodzeń naszych pracowników. Jednak ci sami ludzie są naszymi klientami i z pewnością zwiększą swoją siłę nabywczą, co będzie wspierać przyspieszony wzrost naszych zysków” – powiedział Bond w rozmowie z ISBnews.
Podkreślił, że Pepco Group w Polsce zwiększa sprzedaż w tempie szybszym niż średnia rynkowa.
„Polska pozostanie naszym największym rynkiem wzrostu pod względem liczby sklepów, ale na pewno nie sądzimy, że osiągnęliśmy już w Polsce granicę możliwości. Jeśli po opanowaniu pandemii rynek będzie się rozwijał szybciej, to niewątpliwie będą ogromne dalsze możliwości otwierania sklepów w Polsce” – dodał CEO.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez Pepco (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2021 r.
Źródło: ISBnews