Pepco Group jest „bardziej niż kiedykolwiek” pewne osiągnięcia wyniku EBITDA na poziomie 1 mld euro za 5-7 lat, spodziewa się także „dobrych wyników” sprzedaży w bieżącym roku obrotowym, poinformował ISBnews dyrektor generalny (CEO) Andy Bond.
„Będziemy konsekwentnie realizować nasze długoterminowe cele w zakresie wzrostu zysku EBITDA. W dwóch latach dotkniętych COVID-em, 2020-2021, osiągnęliśmy łącznie wzrost EBITDA o 20%, w liczbach sprzed MSSF16. Chcemy osiągnąć 1 mld euro wyniku EBITDA w okresie 5-7 lat” – powiedział Bond w rozmowie z ISBnews.
Pepco Group odnotowało 647 mln euro bazowej EBITDA w roku obrotowym 2020/2021 (kończącym się 30 września 2021), co oznacza wzrost o 46,2% r/r. Pepco Group podkreśla, że EBITDA bazowa została podana zgodnie z MSSF16 i nie uwzględnia wpływu interpretacji KIMSF dotyczącej standardu MSR38 w zakresie księgowania kosztów wdrożenia SaaS.
CEO wskazał, że grupa podjęła „bardzo ważną strategiczną decyzję”, aby utrzymać ceny na tak niskim poziomie, jak to tylko możliwe.
„A to będzie wywierało presję na marże. Kształt tegorocznej sprzedaży będzie więc inny. Jesteśmy przekonani, że będziemy mieli dobry rok pod względem sprzedaży. Odczujemy presję na marże wzrostowe, ale zdecydowaną większość tej presji zniwelujemy dzięki naszym inicjatywom kosztowym, m.in. dzięki oszczędnościom w zakresie personelu i w dystrybucji” – dodał Bond.
„Zarówno przedsiębiorstwa, jak i konsumenci stają się coraz bardziej odporni na COVID-19. Nadal jestem przekonany, że ten rok będzie bardzo dobry. Ale wiem też, że wystąpią pewne zakłócenia. Zgadzam się z opinią, że społeczeństwo będzie musiało przyzwyczaić się do tego, że COVID-19 jest chorobą endemiczną, a nie pandemiczną. To będzie nam towarzyszyło i musimy się do tego przyzwyczaić” – podsumował CEO.
Całkowite przychody grupy w roku obrotowym 2021 wyniosły 4 122 mln euro (wobec 3 518 mln EUR w roku obrotowym 2020), co oznacza wzrost o 17,2% (+19,3% przy założeniu niezmiennych kursów wymiany walut). Wzrost przychodów w warunkach porównywalnych (LFL) dla całej grupy wyniósł 6,5%, dla Pepco – 9,8%, a dla Grupy Poundland – 3,1%.
Marża zysku brutto wzrosła do 42,9% w roku obrotowym 2021 w porównaniu z 40,7% w roku obrotowym 2020, co oznacza – jak podkreśla spółka – powrót do poziomu z roku obrotowego 2019, na skutek lepszego zarządzania przecenami i asortymentem produktów pomimo doświadczanych trudności w zakresie łańcuchów dostaw.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez Pepco (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2021 r.
Źródło: ISBnews