Pepco Group liczy na utrzymanie liczby otwarć na podwyższonym dziś do 500 sklepów (brutto) rocznie poziomie także w kolejnych latach. Grupa odnotowuje także dalszy silny wzrost sprzedaży w III kwartale roku obrotowego (tj. kwiecień-czerwiec 2022), poinformowali przedstawiciele zarządu.
Po otwarciu 235 nowych sklepów netto w I poł. roku obrotowego 2021/2022 (październik 2021 – marzec 2022) Pepco Group podwyższyło cel otwarć netto na cały rok do ok. 450 (500 brutto).
„Planujemy, aby w przyszłości 500 sklepów stanowiło minimum. […] Mamy jasność, że w Europie kontynentalnej dla Pepco są możliwości na otwarcie 20 tys. sklepów. Tak więc 500 sklepów rocznie to wciąż bardzo nisko. Z czasem chcielibyśmy to poprawić” – powiedział dyrektor generalny (CEO) Trevor Masters podczas telekonferencji.
W I połowie roku obrotowego (tj. październik 2021 – marzec 2022) Grupa otworzyła rekordową liczbę nowych sklepów PEPCO – 202, w tym 84 sklepy na rynkach Europy Zachodniej – w Austrii, Włoszech i Hiszpanii, gdzie początek działalności przyniósł bardzo dobre wyniki, których wysoki poziom jest utrzymywany, wskazano w komunikacie. W Grupie Poundland otwarto 33 nowe sklepy netto, co oznacza wzrost o 6,7% r/r. W tej liczbie 26 nowych sklepów stanowiły placówki pod marką Dealz, w większości w Europie Środkowo-Wschodniej, w Polsce.
„Od czasu złagodzenia restrykcji dotyczących COVID-19 obserwujemy, że nasz biznes mocno rośnie i te wyniki utrzymują się również w III kwartale” – wskazał tymczasowy CFO Mat Ankers.
Przychody za okres sześciu miesięcy zakończony 31 marca 2022 r. wyniosły 2 372 mln euro, rosnąc o 17,2% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego (+18,9% przy założeniu rzeczywistego kursu).
Grupa podała w prezentacji, że „przewiduje pewną poprawę marży w drugim półroczu i w całym roku dzięki działaniom operacyjnym i zwiększeniu efektywności skali w miarę dalszej poprawy wolumenów sprzedaży w ujęciu bezwzględnym”.
„Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej inflacja w wartościach bezwzględnych jest wysoka, ale inflacja płacowa w znacznym stopniu ją równoważy, natomiast na rynkach Europy Zachodniej gwałtowny wzrost inflacji, jaki obserwowaliśmy w ciągu ostatnich kilku miesięcy, oraz stagnacja wzrostu płac spowodowały bezwzględne obniżenie wydatków” – dodał Ankers.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2021 r.
Źródło: ISBnews