Pepco we współpracy z shumee wdrożyło model sprzedaży online, opierający się na wykorzystaniu potencjału największych platform typu marketplace oraz darmowej dostawie za pośrednictwem Orlen Paczki, poinformowało shumee.
„Udostępniliśmy możliwość dokonania zakupu produktów z oferty Pepco na ośmiu platformach sprzedażowych i pracujemy nad kolejnymi. To unikalna strategia dystrybucji online i propozycja wartości dla klientów z uwagi na wiele korzyści, które proponują platformy typu marketplace. […] Wiedzieliśmy, że asortyment Pepco, z uwagi na bardzo korzystną relację jakości do ceny, idealnie nadaje się na platformy” – powiedział dyrektor zarządzający w shumee Michał Kołakowski.
Strategia wykorzystuje silny trend wzrostu znaczenia platform typu marketplace w obrocie e-commerce (ponad 50%), rosnące bazy lojalnych i powracających klientów oraz wartość dodaną w postaci abonamentowych programów darmowej dostawy na platformach. Dodatkowo na wszystkich platformach jest dostępna opcja darmowej dostawy dla klientów Pepco z wykorzystaniem Orlen Paczki.
Produkty Pepco są dostępne do zakupu na ośmiu popularnych platformach typu marketplace, tj. Allegro, Ceneo, Erli, Morele, EMPiK, Arena, Mall i shumee.
Za przygotowania produktów do sprzedaży online (zdjęcia, opisy i parametry produktów), wystawienie i promocję produktów na platformach oraz kompleksową obsługę logistyczną odpowiada shumee, podano także.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez Pepco (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2021 r.
shumee to system e-commerce, który umożliwia sprzedaż on-line w modelu cross-border na 15 rynkach UE oraz na Ukrainie i w Rosji poprzez 35 największych platform typu marketplace. Oferuje kompleksowe rozwiązanie technologiczne, obsługowe i logistyczne dedykowane producentom i dystrybutorom. Obsługuje około 40 tys. transakcji miesięcznie.
Źródło: ISBnews