Pesa przekazała Rail Capital Partners ostatnią z 12 lokomotyw Gama Marathon, zamówionych w ramach umowy z czerwca 2019 roku, podała spółka.
„Cieszę się, że kolejny finansowany z udziałem CUPT projekt kończy się w przewidzianym umową terminie. W perspektywie 2021-2027 planowane jest dofinansowanie projektów z zakresu transportu intermodalnego w ramach KPO – planowany budżet 175 mln euro oraz FEnIKS – planowany budżet 230 mln euro, a także w ramach CEF2. Dofinansowaniem będzie objęta budowa i przebudowa infrastruktury terminali intermodalnych oraz dedykowanej infrastruktury kolejowej i drogowej, zakup lub modernizacja urządzeń przeładunkowych, taboru kolejowego i specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w przewozach intermodalnych, a także zakup lub modernizacja systemów telematycznych i satelitarnych związanych z transportem intermodalnym” – powiedziała dyrektor departamentu multibranżowego CUPT Izabela Plutecka, cytowana w komunikacie.
RCP systematycznie zwiększa liczbę pojazdów dzierżawionych przewoźnikom towarowym. W tej chwili spółka dysponuje 34 lokomotywami, z czego 29 to Gamy wyprodukowane przez Pesa. Klientami RCP są najwięksi na polskim rynku przewozów towarowych przewoźnicy kolejowi.
„RCP stale zwiększa liczbę pojazdów w swojej flocie i w planach ma kolejne zamówienia. Zgodnie z naszą strategią chcemy by po polskich torach jeździły nowoczesne, niezawodne i przyjazne środowisku lokomotywy i takie właśnie pojazdy oferujemy naszym klientom” – dodał prezes RCP Ireneusz Kozłowski.
Gama Marathon to lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym. Rozwiązanie to umożliwia prowadzenie składów na liniach pozbawionych trakcji elektrycznej i jest stosowane przede wszystkim przy pracach manewrowych w portach, hutach, kopalniach czy terminalach kontenerowych, podkreślono.
Dostarczone RCP lokomotywy są wykorzystywane do obsługi składów pociągów w terminalach kontenerowych lądowych na terenie całego kraju i portowych Gdańska czy Gdyni. Gamy z silnikiem dojazdowym zakupione w ramach projektu współfinasowanego z CUPT pracują już dla takich klientów jak Lotos Kolej, Captrain czy Alza Cargo, wymieniono.
„Cieszę się, że moduł dojazdowy Gama Marathon doceniają przewoźnicy – to najlepsza rekomendacja tego rozwiązania. Zapewniam, że konsekwentnie pracujemy nad rozwojem rodziny Gama i wkrótce zaoferujemy naszym klientom kolejne typy lokomotyw” – dodał wiceprezes Pesa Bydgoszcz Maciej Maciejewski.
Pesa Bydgoszcz to polski producent pojazdów szynowych, zajmuje się także modernizacjami, naprawami i przeglądami taboru.
Źródło: ISBnews