PARTNER PORTALU
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

Pesa jest zadowolona z testów prototypu lokomotywy dwunapędowej Gama 111DE DualPower

Dodane przez Bartłomiej Supernak
19 lipca 2024
w dziale Biznes
0
praca
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie rozpoczęły się ostatnie testy prototypu lokomotywy dwunapędowej Pesy. W tym tygodniu Gama 111DE DualPower testowana jest w jeździe z wagonami na zasilaniu zarówno z silnika elektrycznego, jak i spalinowego, podał producent. W pierwszych jazdach lokomotywa osiągnęła założone parametry.

„To ostatni etap testów fabrycznych, po których rozpoczną się badania homologacyjne. Już po pierwszych jazdach w Żmigrodzie wiemy jedno – jest dobrze. Lokomotywa osiąga założone parametry trakcyjne, obydwa napędy spisują się bez zarzutu, a maszyniści chwalą płynne przejście pomiędzy rodzajami zasilania” – powiedział kierownik zespołu ds. homologacji w Pesie Wojciech Matuszak, cytowany w komunikacie.

Gama 111DE to pierwsza polska dwunapędowa lokomotywa liniowa. Zaletą systemu DualPower jest połączenie funkcji lokomotyw w trakcji elektrycznej i spalinowej. Posiada szereg rozwiązań technologicznych i konstrukcyjnych, szczególnie w układzie napędowym, których zastosowanie klasyfikuje pojazd w grupie lokomotyw o najniższym stopniu energochłonności i jednocześnie najwyższym stopniu ekologiczności, przypomniano.

Lokomotywa dwunapędowa wyznacza nowe standardy w prowadzeniu ruchu pociągów z uwagi na możliwość wyboru przejazdu najkrótszą trasą w dowolnej konfiguracji zasilania trakcyjnego. Płynny proces zmiany rodzaju trakcji bez względu na warunki atmosferyczne zmniejsza znacznie koszt obsługi trakcyjnej z uwagi na eliminację z procesu przewozowego drugiej lokomotywy oraz manewrowych lokomotyw spalinowych na stacji początkowej i końcowej, podkreślono także.

„Największą zaletą lokomotywy dwunapędowej będzie jej uniwersalność i możliwości operacyjne. Gama 111DE wyróżniać się będzie także dużym zakresem funkcjonalności, ponieważ podwójny napęd spowoduje, że będzie mogła wykonywać różne prace transportowe w ruchu towarowym oraz pasażerskim na liniach zelektryfikowanych i poza nimi, a także wszelkie prace manewrowe. Oferujemy ją przewoźnikom zajmującym się transportem intermodalnym, przewozami towarów oraz przewozami pasażerskimi” – dodał dyrektor sprzedaży rynku lokomotyw Piotr Rościszewski.

GAMA 111DE została wyposażona w napęd elektryczny o mocy 2800 kW pozwalający rozwijać prędkość 160 km/h i ekologiczny napęd spalinowy poziomu Stage V o mocy 2000 kW o maksymalnej prędkości 120 km/h. 16 lokomotyw dwunapędowych zamówiło już w PESA PKP Intercity. Produkowana dla IC będzie wyróżniać się nowym designem oraz dodatkowymi, innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi.

Pesa Bydgoszcz to polski producent pojazdów szynowych, zajmuje się także modernizacjami, naprawami i przeglądami taboru.

Źródło: ISBnews

Tagi: Pesa Bydgoszcz
Poprzedni post

Rynki reagują na rosnące szanse Trumpa – to złe wiadomości m.in. dla złotego

Następny post

PKP Intercity przewiozło blisko 20,3 mln pasażerów w II kwartale 2024

praca

PKO BP i Allegro chcą pozyskać 2 mln klientów usługi Klik i 20 tys. merchantów do Kapitału

Energa

Magdalena Kamińska została powołana na stanowisko p.o. prezesa Energi

auto

Rynek wynajmu długoterminowego aut wzrósł o 8,9% r/r w I-III kw. 2025

praca

Wonderful oficjalnie rozpoczęł działalność w Polsce

Comarch

Nowa marka Comarch Betterfly wprowadza lekkość do rozliczeń firmowych

pkp intercity

PKP Intercity ma umowę z Alstom Polska na zakup 42 piętrowych EZT za 4,1 mld zł

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

BOŚ

BOŚ miał 6,02 mln zł zysku netto, 5,5% ROE w III kw. 2025

Atal

Atal miał 131,46 mln zł zysku netto, 207,19 mln zł zysku EBIT w I-III kw. 2025

Grupa Azoty

Grupa Azoty planuje emisje akcji na strategiczne cele rozwojowe, w I etapie 33,7 mln akcji

citi handlowy

Citi Handlowy miał 411,43 mln zł zysku netto z dział. kont. w III kw. 2025

oponeo

Oponeo miało 3,02 mln zł zysku netto, 15,76 mln zł zysku EBIT w III kw. 2025

Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2025

Liderzy branży food & retail spotkają się na XVIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Ten Square Games

Ten Square Games miał 17,79 mln zł zysku netto, 22,08 mln zł skoryg. EBITDA w III kw. 2025

WIG

Indeks WIG20 wzrósł o 0,13% na zamknięciu w środę

praca

PKO BP i Allegro chcą pozyskać 2 mln klientów usługi Klik i 20 tys. merchantów do Kapitału

wykres

Czekając na koniec shutdownu

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.