Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła rekordowe na polskim rynku bankowym 5,5 mln, podał PKO Bank Polski. Użytkownicy aplikacji mobilnej mogą teraz korzystać z trybu dark mode, ograniczającym ilość światła emitowanego przez ekran, podano także.
„Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła rekordowe na polskim rynku bankowym 5,5 mln. Jej użytkownicy posiadający smartfony z systemem Android uzyskali teraz możliwość wyboru dark mode, czyli zmiany sposobu wyświetlania ekranu z jasnego na ciemny. Popularność zyskuje też bankowanie za pomocą mówionych poleceń – od momentu uruchomienia Asystenta głosowego użytkownicy IKO przeprowadzili z nim ponad 540 tys. rozmów. Asystent głosowy w aplikacji PKO Banku Polskiego wspiera też osoby niewidome i niedowidzące – został dostosowany do współpracy z czytnikami ekranu Talkback (Android) i VoiceOver (iOS), po ich wykryciu aktywowany jest specjalny tryb zapewniający płynną obsługę głosową” – czytamy w komunikacie.
PKO BP przypomina, że pierwszy milion aktywnych aplikacji został przekroczony w grudniu 2016 roku, potem co rok przybywało po kolejnym milionie, tak że na koniec września 2020 roku liczba ta przebiła poziom 5 mln. Na początku maja tego roku liczba ta wzrosła o kolejne 0,5 mln.
„5,5 miliona aktywnych aplikacji to liczba, z której jesteśmy dumni, ale też jest to dla nas zobowiązanie, żeby w dalszym ciągu rozwijać IKO i dostarczać użytkownikom nowe funkcje i udogodnienia. Cały czas ewolucyjnie udoskonalamy aplikację, wsłuchując się w głosy klientów. Ich dobre oceny i ich aktywność w IKO są dowodami, że bankowanie w smartfonie jest i będzie jednym z głównych filarów przekształcania się PKO Banku Polskiego w platformę technologiczną z usługami finansowymi” – skomentował dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych Łukasz Kuc, cytowany w komunikacie.
W ciągu ponad 8 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO 768 mln transakcji na łączną kwotę 212 mld zł. Od momentu uruchomienia IKO w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do aplikacji w sumie prawie 3,4 mld razy.
„Najnowszym udogodnieniem w IKO jest wprowadzony właśnie tryb ciemny (dark mode). PKO Bank Polski jest pierwszym spośród banków na polskim rynku, który wprowadził taki tryb w aplikacji mobilnej. Jest to możliwość zmiany sposobu wyświetlania ekranu z jasnego na ciemny. Zamiast prezentować na ekranie smartfona teksty w ciemnych kolorach na jasnym tle, wyświetlane mogą być jasnokolorowe teksty na ciemnokolorowym tle” – czytamy dalej w komunikacie.
W ubiegłym roku użytkownicy logowali się do aplikacji rekordowe (w skali roku) ponad 1 150 mln razy, w porównaniu z rokiem 2019 to wzrost o 47%.
„W ostatnim czasie w aplikacji pojawiła się możliwość płacenia za autostrady, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach, otwieranie konta 'na selfie’ dla klientów indywidualnych, złożenia wniosku o założenie konta firmowego i jednocześnie rejestrację firmy w CEIDG oraz opcja zmiany konta na inny typ. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z innych banków – sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach open banking). IKO zyskało też swój charakterystyczny krótki sygnał dźwiękowy (jingiel), który jest przez użytkownika słyszany, kiedy otrzyma komunikat push” – wymieniono w materiale.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 381 mld zł na koniec 2020 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.
Źródło: ISBnews