PKO Bank Polski otworzył oddział w Łodzi w ramach projektu PKO Koncept, który oferuje doradztwo, sprzedaż, edukację i wsparcie w korzystaniu z kanałów zdalnych, podał bank. To druga placówka stworzona w ramach tego projektu po uruchomionym w 2020 r. oddziale na warszawskim Ursynowie.
Bank podał, że od lat obserwuje trend odchodzenia klientów od tradycyjnych wizyt w oddziale na korzyść kanałów zdalnych – bankowości elektronicznej i aplikacji mobilnej oraz bankomatów i wpłatomatów, a pandemia ten trend jeszcze wzmocniła. Liczba unikalnych użytkowników aplikacji IKO w 2020 r. wyniosła 4,1 mln i była wyższa o 24% w skali roku. Ubiegły rok był kontynuacją transformacji sieci, w tym unowocześniania placówek, zmian w lokalizacji niektórych oddziałów na atrakcyjniejsze biznesowo oraz koncentracji na hybrydowym modelu obsługi.
„Bank inwestuje w nowe formy oddziałów – koncepty, które spełniają wszystkie potrzeby klientów w jednym miejscu: doradztwo, sprzedaż, edukację i wsparcie w korzystaniu z kanałów zdalnych. Przykładem jest otwarty właśnie 19 Oddział w Łodzi” – czytamy w komunikacie.
Klient w jednym miejscu zapozna się z dostępnymi rozwiązaniami indywidualnymi, w tym hipotecznymi oraz rozwiązaniami dla firm. Na miejscu do dyspozycji klientów dostępny jest nowoczesny bankomat z funkcją wpłatomatu. Obsługa kasowa przestaje być główną funkcją oddziału – staje się jedną z kompleksowego pakietu usług. Przewidziano miejsca dla oczekujących, kącik dla dzieci oraz antresolę na spotkania biznesowe i transmisję eventów, podano także.
Oddział w Łodzi to druga placówka stworzona w ramach projektu PKO Koncept. Od czerwca 2020 roku na warszawskim Ursynowie funkcjonuje oddział 34. – nowoczesne, multibiznesowe centrum obsługi klienta.
Jak podkreślono, kluczowe w warszawskim oddziale są rozwiązania ekologiczne – wyposażenie przestrzeni w dużej części pochodzi z recyklingu, a do polityki paperless przekonali się wszyscy klienci placówki, również starsi.
„W oddziale koncentrujemy się nie tylko na standardowej obsłudze bankowej, ale przede wszystkim na edukacji klientów w zakresie kanałów zdalnych. Cała przestrzeń posiada charakter uniwersalny: jest w niej miejsce na spotkania klientów z doradcami, nowoczesne urządzenia samoobsługowe i ekrany oraz kameralne pokoje spotkań biznesowych. Stawiamy na technologie, które wspierają cyfryzację procesów oddziałowych i edukację klientów. Nawiązując do bogatej historii awangardy w łódzkiej sztuce połączyliśmy strefę obsługi i strefę spotkań z małą galerią, w której przy współpracy z Akademią Sztuk Pięknych młodzi artyści będą mogli prezentować swoje prace” – powiedział dyrektor departamentu sieci i wsparcia sprzedaży PKO BP Bartłomiej Wypchło, cytowany w komunikacie.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 381 mld zł na koniec 2020 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.
Źródło: ISBnews