Poczta Polska, PKO Bank Polski i KIR podpisały list intencyjny, dotyczący współpracy nad usługą e-Doręczeń, która będzie dostępna bezpośrednio z poziomu bankowego serwisu internetowego iPKO, podał PKO BP. W najbliższych miesiącach partnerzy planują przeprowadzenie szczegółowych analiz technologicznych i biznesowych, które pozwolą na dopracowanie warunków współpracy, przygotowanie i wdrożenie tej nowej usługi.
„Podpisanie listu intencyjnego dotyczącego wdrożenia e-Doręczeń to dla nas naturalny krok w rozwoju zaufanych i bezpiecznych usług cyfrowych. Cieszymy się, że PKO Bank Polski jest częścią tej cyfrowej ewolucji, dostarczając klientom dostęp do usług publicznych i komercyjnych za pośrednictwem sprawdzonej i bezpiecznej infrastruktury bankowości elektronicznej. Naszą ambicją jest stworzenie ekosystemów, w których klient największego polskiego banku zostanie kompleksowo, bezpiecznie i wygodnie obsłużony – również w zakresie coraz bardziej rozwijanych usług publicznych. Wierzymy, że ta inicjatywa łączy cyfrowe państwo z codziennym życiem obywateli i sprawia, że korzystanie z e-Administracji staje się prostsze, bezpieczniejsze i bardziej dostępne” – powiedział prezes PKO BP Szymon Midera, cytowany w komunikacie.
„Współpraca Poczty Polskiej z PKO Bankiem Polskim i KIR to kolejny element procesu cyfrowej transformacji naszej spółki. Chcemy nie tylko wyznaczać nowe standardy, ale też poprawiać dotychczasowe metody działania. Wspólnie z naszymi partnerami możemy nie tylko stworzyć usługę dopasowaną do aktualnych potrzeb klienta, ale też wzmocnić zaufanie społeczne do usług cyfrowych i ułatwić do nich dostęp” – dodał prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz.
Dzięki planowanemu wdrożeniu klienci banku będą mogli złożyć wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń z poziomu serwisu internetowego PKO Banku Polskiego – iPKO. Klienci będą otrzymywać powiadomienie o nowej korespondencji, a następnie, bez konieczności dodatkowego logowania będą przekierowani do portalu Poczty Polskiej, gdzie będą mogli odebrać i przeczytać otrzymaną korespondencję. To proste i bezpieczne rozwiązanie, które ułatwi codzienny kontakt z urzędami i firmami oraz zaoszczędzi czas klientom, którzy skorzystają z tej usługi, podkreślono.
Usługa e-Doręczeń to cyfrowy odpowiednik listu poleconego. Umożliwia ona otrzymywanie oficjalnych pism urzędowych czy dokumentów (np. z sądów, urzędów, ZUS czy administracji skarbowej) oraz korespondencji od firm, za pomocą specjalnego adresu e-Doręczeń. Wszystko odbywa się online – bez konieczności wizyty w placówce pocztowej, z użyciem zaufanych narzędzi uwierzytelniających. Rozwiązanie to pozwoli przyspieszyć procesy administracyjne oraz usprawni elektroniczną komunikację z podmiotami zarówno publicznymi jak i komercyjnymi.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 525,23 mld zł na koniec 2024 r.
Źródło: ISBnews