PKO Bank Polski wprowadził rozwiązania pomagające zminimalizować wpływ epidemii na działalność firm. Kredyty z gwarancją Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK) udzielane są bez prowizji za pierwszy rok, a kwota gwarancji została zwiększona do 80% wartości kredytu. Bank zniósł realizację przelewu do ZUS, do końca czerwca br. jako koniecznego warunku zwalniającego z opłat za PKO Konto Firmowe, podał bank.
„PKO Bank Polski oferuje wsparcie przedsiębiorcom w postaci gwarancji zabezpieczających spłatę kredytu obrotowego lub inwestycyjnego, a także pożyczki przeznaczonej na finansowanie bieżącej działalności przedsiębiorstwa dzięki współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego. W związku z obecną sytuacją, zakres udzielonej gwarancji został zwiększony z 60% do 80% kwoty udzielonego kredytu, a okres na jaki można skorzystać z gwarancji został wydłużony z 27 do 39 miesięcy. Z inicjatywy mogą skorzystać firmy, które na 1 lutego br. nie miały zaległości w ZUS i US” – czytamy w komunikacie.
Przedsiębiorcy mają możliwość złożenia wniosku o zwolnienie lub odroczenie terminu płatności składek i należności do ZUS na 3 miesiące. Dlatego bank odstąpił od warunku dokonania przelewu do ZUS, który do tej pory był wymagany, aby być zwolnionym z opłaty za prowadzenie PKO Konta Firmowego. Zmiana będzie obowiązywała do końca czerwca 2020 roku, podano.
Bank obniżył opłatę za wpłatę gotówkową zamkniętą. Nowa opłata wynosi 0,2%, minimum 10 zł zamiast dotychczasowych 20 zł, dla banknotów oraz bilonu. Dzięki temu rozwiązaniu, po podpisaniu umowy, przedsiębiorcy mogą zostawić pieniądze w specjalnie przeznaczonych do tego bezpiecznych kopertach we wskazanych placówkach. Środki będą dostępne po przeliczeniu przez pracownika banku, a wpłacona kwota zostanie zaksięgowana na ich koncie w chwili dokonania wpłaty, zaznaczono.
„W tym trudnym dla wszystkich czasie staramy się poszukiwać rozwiązań, które ułatwią naszym klientom prowadzenie biznesu, a kontakt z doradcą bankowym przeniesie się w dużej mierze z oddziału do internetu. Część proponowanych działań wynika ze zmian w aktualnej ofercie bankowej, część to efekt realizacji rozwiązań przygotowanych przez rząd. Mamy nadzieję, że wszystkie razem są wsparciem dla naszych klientów w czasie pandemii” – powiedział dyrektor departamentu klientów małych i średnich przedsiębiorstw Tomasz Frąckowiak, cytowany w komunikacie.
PKO BP podał, że klienci, którzy korzystają z usług iPKO albo Inteligo mogą dzięki usłudze identyfikacji eTożsamość kupić online w Krajowej Izbie Rozliczeniowej kwalifikowany podpis elektroniczny w chmurze mSzafir, który ma moc prawną równoważną własnoręcznemu podpisowi. Rozwiązanie będzie dostępne dla klientów banku za darmo do końca kwietnia. Z kolei przedsiębiorcy posiadający rachunek firmowy w PKO BP mogą teraz zdalnie podpisywać umowy ze swoimi kontrahentami i klientami dzięki usłudze Autenti. Przez dwa miesiące można testować narzędzie bezpłatnie, elektronicznie podpisując i wysyłając do 10 dokumentów miesięcznie.
Oba rozwiązania umożliwiają cyfrowy obieg dokumentów w firmie. Usprawniają sprzedaż, procesy kadrowe i wiele innych działań niezbędnych w zarządzaniu biznesem, podkreślono.
„Przedsiębiorcy mogą korzystać także z innych narzędzi umożliwiających zarządzanie firmą zdalnie z domu, dostępnych z poziomu serwisu iPKO. eKsięgowość umożliwiająca wystawianie faktur online będzie teraz dostępna przez 3 miesiące bezpłatnie. Natomiast przedsiębiorcy, którzy planują rozpoczęcie sprzedaży w internecie mogą skorzystać z e-Sklepu – również przez 3 miesiące bez opłat. Platforma jest zintegrowana ze wszystkimi największymi systemami płatności internetowych, a także z wieloma firmami przewozowymi i kurierskimi” – podsumowano.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 348,04 mld zł na koniec 2019 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.
Źródło: ISBnews