PKP Cargo oficjalnie uruchomiło Terminal Multimodalny Zduńska Wola – Karsznice, swoją kluczową inwestycję o wartości ponad 128 mln zł, podała spółka. Terminal, zajmujący obszar 13 ha, posiada zdolność przeładunkową ocenianą na 500 tys. jednostek multimodalnych rocznie.
„Dziś z dumą otwieramy Terminal Multimodalny Zduńska Wola – Karsznice, który stanowi kluczowy element naszej strategii rozwoju. Dzięki kompleksowej sieci terminali logistycznych budujemy przewagę konkurencyjną i spełniamy oczekiwania naszych partnerów i klientów. Obecnie korzystamy z 25 terminali przeładunkowych, w tym siedmiu o charakterze intermodalnym lub łączących funkcje terminalu intermodalnego i konwencjonalnego. Terminal, zlokalizowany niemalże w geograficznym centrum Polski, leży na przecięciu wszystkich istotnych szlaków transportowych. Jego działalność znacznie poszerzy możliwości świadczenia kompleksowych usług logistycznych dla przedsiębiorstw różnych branż” – powiedział prezes Dariusz Seliga, cytowany w komunikacie.
„Innowacyjne centrum logistyczne PKP Cargo Terminale Karsznice o powierzchni 13 hektarów, zostało wyposażone w inteligentne systemy optymalizujące procesy logistyczne, w tym w automatyczny system identyfikacji kontenerów i diagnostyki potencjalnych uszkodzeń, elektroniczny system obsługi zleceń, przydzielania slotów dla składów kolejowych i samochodów, place rozładunkowe i składowe, a także parking dla ponad 100 samochodów z infrastrukturą dla kierowców ciężarówek. Inwestycja zlokalizowana w sąsiedztwie trasy ekspresowej S8, blisko węzłów A1/A2, A1/S14, S8/S14 oraz S8/A2) łączy europejskie szlaki kolejowe nr 6 (Baltic-Adriatic Corridor) i nr 8 (North Sea-Baltic Corridor). Terminal zapewni kompleksową obsługę połączeń kontenerowych na Nowym Jedwabnym Szlaku, łącząc go z portami bałtyckimi oraz całym regionem środkowoeuropejskim” – dodała prezes PKP Cargo Terminale Hanna Jażdżyk.
Terminal Multimodalny Zduńska Wola – Karsznice oferuje szereg usług, takich jak: przeładunek i składowanie kontenerów próżnych i ładownych z przesyłką neutralną i niebezpieczną, przeładunek i składowanie naczep i nadwozi wymiennych, obsługę kontenerów i tanków kontenerowych, a także konfekcjonowanie, dekonfekcjonowanie towarów z kontenerów oraz paletyzację. Oprócz tego, Terminal zostanie wyposażony w urządzenia do przeładunku kontenerów, takie jak suwnice i reachstackery o różnej nośności, całodobowy monitoring i oświetlenie nocne, a także wannę ociekową dla towarów niebezpiecznych, wymieniono w materiale.
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2022 r. miała 5,39 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews