PKP Intercity w ramach rozwoju modelu sprzedaży agencyjnej biletów kolejowych zachęca do współpracy firmy obsługujące stacjonarne punkty sprzedaży, podała spółka. Nowy model sprzedaży skierowany jest m.in. do sieci kiosków lub saloników prasowych, sieci sklepów spożywczych, sieci stacji paliw, sieci dystrybuujących usługi hotelowe lub bilety na eventy czy usługi transportowe (z wyłączeniem kolejowych kas biletowych), czyli wszystkich firm zainteresowanych sprzedażą usług dodatkowych w postaci biletów na pociągi PKP Intercity oraz spełniających określone wymagania.
„Nowa formuła agencyjna skierowana jest do podmiotów posiadających własną lub partnerską sieć dystrybucji towarów lub usług z minimalną liczbą punktów stacjonarnych wynoszącą 50 lokalizacji i mogących wykazać doświadczenie w sprzedaży konsumentom usług podmiotów zewnętrznych” – czytamy w komunikacie.
Współpraca z zewnętrznymi partnerami jest możliwa dzięki polityce ujednoliconych warunków handlowych, którą PKP Intercity wprowadziło we wrześniu 2021 roku. Nowy model sprzedaży agencyjnej wyróżnia się jednolitymi warunkami handlowymi dla każdego z partnerów, a to znacznie upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy.
„Bardzo duża popularność kolei będzie nadal rosła w najbliższych latach, dlatego dążymy do tego, aby zakup biletów na połączenia PKP Intercity był jak najłatwiejszy dla podróżnych. Poprzez rozwój nowego modelu sprzedaży agencyjnej otwieramy się na współpracę z następnymi partnerami, szukając w ten sposób kolejnych sposobów dotarcia do klientów. Dla potencjalnych partnerów to szansa na sprzedaż biletów przewoźnika, którego popularność stale rośnie, na jasnych i atrakcyjnych zasadach. Nasza dotychczasowa współpraca z partnerami w ramach ujednoliconych warunków handlowych i rozwój zdalnych kanałów sprzedaży pokazuje, że podróżni bardzo chętnie korzystają z nowych możliwości zakupu biletów PKP Intercity” – powiedział członek zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz, cytowany w komunikacie.
Skierowanie przez PKP Intercity oferty nowego modelu sprzedaży agencyjnej do podmiotów obsługujących stacjonarne punkty sprzedaży stanowi rozwinięcie projektu uruchomionego we wrześniu 2021 roku. Rozszerzanie sieci sprzedaży to część strategii rozwoju PKP Intercity. Rozwój projektu nowego modelu sprzedaży agencyjnej o partnerów stacjonarnych stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób, które nie chcą korzystać z kanałów zdalnych lub mają do nich ograniczony dostęp, zakończono.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2022 r. miał ok. 59 mln pasażerów.
Źródło: ISBnews