Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

PKP Intercity odebrało do tej pory 46% pojazdów z programu taborowego do 2023

Dodane przez Bartłomiej Supernak
5 stycznia 2021
w dziale Biznes
0
pkp intercity
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

PKP Intercity odebrało do tej pory 46% pojazdów zaplanowanych do zakupu lub modernizacji w realizowanym programie taborowym „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, podał przewoźnik. Pod koniec ub.r. spółka podała, że wartość umów podpisanych w ramach programu przekroczyła w grudniu 5 mld zł brutto. W najbliższych miesiącach PKP IC planuje mi.in. podpisać kontrakty na zakup 10 manewrowych lokomotyw spalinowych oraz 10 (z opcją na dodatkowych 5 pojazdów) elektrycznych lokomotyw wielosystemowych.

„2020 rok przyniósł widoczne efekty największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity – park taborowy przewoźnika wzmocniło 30 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych oraz ponad 130 zmodernizowanych wagonów […] W ramach strategii taborowej flotę przewoźnika wzmocniło już łącznie blisko 340 wagonów po modernizacji” – czytamy w komunikacie.

2020 rok przyniósł zakończenie realizacji dwóch kontraktów o wartości ponad 1 mld zł brutto. Do PKP Intercity trafiło 30 najnowocześniejszych w Polsce lokomotyw elektrycznych serii EU160 Griffin, które dla przewoźnika wyprodukowała firma Newag z Nowego Sącza. Nowe pojazdy prowadzą już pociągi w całej Polsce, rozwijając prędkość do 160 km/h. Wartość kontraktu wyniosła 551,4 mln zł brutto.

Flotę przewoźnika wzmocniło również 125 komfortowych wagonów zmodernizowanych przez bydgoską Pesę w ramach zamówienia wartego blisko 470 mln zł brutto. To bezprzedziałowe pojazdy drugiej klasy.

Do przewoźnika trafiło także 10 wagonów 145Ab zmodernizowanych przez Fabrykę Pojazdów Szynowych H. Cegielski w Poznaniu na wagony restauracyjne. Wartość umowy wyniosła 61,4 mln zł brutto, wymienia PKP IC.

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia PKP Intercity podpisało wartą ponad 540 mln zł brutto umowę z Konsorcjum Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz na modernizację kolejnych 125 wagonów. Tym samym wartość umów podpisanych w ramach największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity wynosi już ponad 5 mld zł brutto. Pierwszy zmodernizowany wagon ma trafić do przewoźnika pod koniec bieżącego roku, przypomniano.

Natomiast we wrześniu 2020 roku przewoźnik podpisał wartą niemal 200 mln zł brutto umowę z oleśnicką firmą Olkol na modernizację 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. Modernizacja obejmie m.in. zwiększenie maksymalnej prędkości pojazdów ze 125 km/h do 160 km/h.

„2021 rok przyniesie pierwsze efekty innych umów taborowych podpisanych na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy. Bydgoska Pesa modernizuje dla przewoźnika wagony w ramach jeszcze dwóch kontraktów, wartych razem blisko 560 mln zł brutto. Obejmują one unowocześnienie łącznie 120 pojazdów. PKP Intercity odebrało już pierwsze wagony z tej puli. Kolejne będą systematycznie trafiać do przewoźnika w trakcie 2021 roku. W najbliższych miesiącach park taborowy przewoźnika zaczną wzmacniać także pierwsze z 81 nowych wagonów, które w ramach wartego niemal 700 mln zł brutto kontraktu dla PKP Intercity produkuje H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Wagony wyposażone m.in. we wzmacniacze sygnału komórkowego, Wi-Fi, gniazdka elektryczne oraz indywidualne oświetlenie będą przystosowane do prędkości 200km/h i będą włączane do pociągów kategorii Express InterCity (EIC)” – czytamy dalej.

W 2021 roku flotę przewoźnika wzmocnią także elektryczne zespoły trakcyjne (EZT). Zgodnie z harmonogramem, PKP Intercity odbierze pierwsze dwa z 14 pojazdów serii ED74, które modernizuje Konsorcjum Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz oraz ZNTK Mińsk Mazowiecki w ramach wartego 275 mln zł brutto zamówienia. W drugiej połowie 2021 roku do przewoźnika trafią także pierwsze dwa z 12 EZT typu FLIRT z miliardowego kontraktu zawartego przez przewoźnika w sierpniu 2019 roku ze Stadler Polska. Pociągi będą dostosowane do prędkości 160 km/h, co pozwoli efektywnie korzystać ze zmodernizowanych linii kolejowych. Będą także wyposażone w system ETCS zapewniający najwyższe bezpieczeństwo podróży, wymieniono.

„W najbliższych miesiącach PKP Intercity planuje otwarcie ofert w przetargu na modernizację 90 wagonów typu 141A / 111A oraz wykonanie naprawy okresowej na 5 poziomie utrzymania z odnową 40 wagonów typu Z1. Dodatkowo pod koniec grudnia 2020 roku otwarto oferty przetargowe na modernizację 14 wagonów typu 111ALux/112ALux. Przewoźnik planuje podpisać kontrakty na zakup 10 manewrowych lokomotyw spalinowych oraz 10 (z opcją na dodatkowych 5 pojazdów) elektrycznych lokomotyw wielosystemowych” – podano także w materiale.

PKP Intercity prowadzi także dialog techniczny z potencjalnymi producentami na dostawę składów push-pull. Po opracowaniu dokładnej specyfikacji pojazdów przewoźnik zaprosi potencjalnych dostawców do złożenia ofert.

Strategia taborowa PKP Intercity to największy, warty 7 mld zł, program inwestycyjny w historii spółki, którego celem jest modernizacja i zakup nowego taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Po zakończeniu programu w 2023 r. tabor przewoźnika będzie w 80% nowy lub zmodernizowany. PKP Intercity kupi 12 nowych i zmodernizuje 14 istniejących elektrycznych zespołów trakcyjnych, kupi 118 lokomotyw elektrycznych oraz zmodernizuje blisko 200 lokomotyw elektrycznych i spalinowych. Do tego zmodernizuje około 700 oraz kupi 185 wagonów.

PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2019 r. spółka miała blisko 49 mln pasażerów wobec ponad 46 mln pasażerów rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Tagi: PKP Intercity
Poprzedni post

INC planuje około 20 debiutów spółek na NewConnect w 2021 roku

Następny post

Złoty może się ponownie umacniać w 2021 roku

bnp paribas

BNP Paribas BP planuje ogłosić strategię na lata 2022-2024

BNP Paribas Bank Polska

BNP Paribas BP szacuje koszty propozycji szefa KNF dot. ugód na 0,7-1,3 mld zł

praca

KNF nałożyła karę wysokości 80 tys. zł na TUiR Warta

Murapol

KNF obniżyła kary dla Murapolu do 9,14 mln zł z 10,4 mln zł

dokumenty

Ponad 140 propozycji zmian przepisów zgłosz. do planowanej tarczy prawnej

praca

Nie ma potrzeby wpłaty na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców za III kw.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pomóż ratować życie

Najnowsze

mieszkanie

Spółka Unibepu ma umowę na działki w Warszawie pod ok. 110 mieszkań

IT

Wasko miało 11,72 mln zł zysku netto, 17,38 mln zł zysku EBIT w IV kw. 2020

InterSport

Intersport miał 6,92 mln zł straty netto w III kw. r.obr. 2020/2021

stal

Stalprodukt miał 40,31 mln zł zysku netto, 47,56 mln zł zysku EBIT w IV kw. 2020

bnp paribas

BNP Paribas BP planuje ogłosić strategię na lata 2022-2024

bnp paribas

BNP Paribas BP miał 733,1 mln zł zysku netto, 119,58 mld zł aktywów w 2020

BNP Paribas Bank Polska

BNP Paribas BP szacuje koszty propozycji szefa KNF dot. ugód na 0,7-1,3 mld zł

gry

Spółka zależna od Gaming Factory ma mowę wydawniczą z HardCodeWay

© 2020 inwestycje.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste

© 2020 inwestycje.pl