PKP Intercity jest bardzo zadowolone z tegorocznych wyników przewozowych i nie wyklucza, że przedpandemiczny rekord 49 mln pasażerów z 2019 r. uda się powtórzyć lub nawet poprawić szybciej niż przewidywano, poinformował ISBnews członek zarządu Tomasz Gontarz. Udana wiosna w wykonaniu przewoźnika to nie tylko efekt przewozów uchodźców z Ukrainy, ale także zmian w systemie sprzedaży biletów.
„Od 5 maja dynamiczne ceny biletów obowiązują we wszystkich kategoriach pociągów. Wcześniej cena bazowa obowiązywała na tydzień przed dniem podroży, niezależnie od tego, czy pociąg był pełny czy nie. Teraz cena zależy od liczby zajętych miejsc w pociągu, co pozwala na bardzo atrakcyjną cenowo ofertę” – powiedział Gontarz w rozmowie z ISBnews.
„Dzięki temu wyniki są fenomenalne. Czekamy z dokładnym ich podsumowaniem na koniec miesiąca, ale już dziś można powiedzieć, że maj 2022 r. wygląda zdecydowanie lepiej przychodowo i przewozowo niż rekordowy maj 2019 r. Przewozimy za niższą cenę, ale za to więcej pasażerów i przez to zarabiamy więcej” – dodał.
W ocenie przewoźnika, nie tylko maj był udany.
„Dane za okres styczeń-kwiecień wskazują na 14,8 mln przewiezionych pasażerów, wobec 14,4 mln w 2019 r., czyli przed pandemią. Dla porównania, w 2021 r. mieliśmy w tym czasie 6,8 mln pasażerów. Dziś dobrze się wpasowujemy w powrót do podróżowania po dwóch latach pandemii, efekt przewozowy jest znakomity” – powiedział.
Na początku roku zarząd PKP Intercity oceniał, że powrót Polaków na kolej będzie dłuższym procesem i raczej nie uda się powrócić do przewozów sprzed pandemii już w 2022 r.
„Dziś jestem optymistą co do tego i nie wykluczam, że się uda. Przed nami wakacje, które będą trwać pod znakiem jeszcze jednego czynnika – wysokich cen paliw. Polacy będą kalkulować, czy wybrać podróż pociągiem czy własnym samochodem” – zakończył.
Pod koniec kwietnia PKP Intercity informowało, że w ramach ujednolicenia oferty biletowej, obejmie ofertą Promo wszystkie pociągi, także kategorii ekonomicznych IC i TLK.
Rozszerzenie oferty Promo na wszystkie pociągi sprawia, że bilety na połączenia IC i TLK są od 5 maja podzielone według pięciu poziomów promocji, a nie trzech, jak wcześniej. Bilety promocyjne obejmą zarówno pierwszą, jak i drugą klasę.
Od 5 maja dostępność poszczególnych biletów promocyjnych nie zależy od wyprzedzenia, z jakim pasażer kupi bilet, na czym bazowała oferta „Wcześniej”, a od popularności danego pociągu. PKP Intercity zarządza liczbą promocyjnych biletów w poszczególnych progach cenowych w zależności od m.in. prognozowanej frekwencji, tras przejazdu czy godzin odjazdu.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2021 r. miał ok. 35,5 mln pasażerów, co oznaczało wzrost o blisko 9 mln r/r.
Źródło: ISBnews