Platforma Allegro wprowadziła konto rodzinne Allegro Family, które pozwalają użytkownikom połączyć konto Allegro z kontami ich bliskich, podało Allegro. Organizator takiego konta może podzielić się swoimi benefitami z innymi.
„Konta rodzinne Allegro to doskonały sposób na zakupy przez internet, który polega na wspólnym korzystaniu z usług Allegro z uwzględnieniem różnych potrzeb poszczególnych użytkowników. Każdy członek grupy zachowuje własne konto, jednocześnie zyskując korzyści, takie jak darmowe dostawy i zwroty w ramach Allegro Smart! bez dodatkowych opłat. Takie rozwiązanie jeszcze bardziej ułatwi zakupy na Allegro, zwłaszcza osobom mniej zaawansowanym technologicznie lub dzieciom, które coraz częściej chcą dokonywać zakupów przez internet. Chcemy pomóc im stawiać pierwsze kroki w zakupach online w sposób odpowiedzialny” – powiedział technology director w Allegro Piotr Sekulski, cytowany w komunikacie.
Organizator, osoba dorosła, może wysłać pozostałym członkom e-mailowe zaproszenie do grupy (maksymalna liczba użytkowników – 10), niekoniecznie mieszkających pod jednym adresem. Nowi klienci mogą zarejestrować własne konto, które zostanie automatycznie dodane do grupy rodzinnej. Organizator rodziny może podzielić się swoimi benefitami, np. darmowymi dostawami w ramach Allegro Smart!, z innymi członkami grupy, wskazano w materiale.
Korzystanie z grup rodzinnych oznacza prywatność kont poszczególnych członków rodziny.
„Funkcje, takie jak indywidualna historia zamówień, ostatnio oglądane produkty i preferencje zakupowe, nie będą udostępniane pozostałym użytkownikom (oczywiście z wyjątkiem opcji 'Poproś o zakup’)” – czytamy dalej.
Allegro zapowiedziało, że konta rodzinne będą rozwijane, a w najbliższych miesiącach pojawią się kolejne funkcje związane z dzieleniem się i polepszaniem doświadczeń zakupowych w ramach grupy rodzinnej.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Platforma Allegro umożliwia sprzedaż nowych produktów przede wszystkim firmom prowadzącym działalność w formule biznes-klient i przyciąga średnio 21 mln internautów miesięcznie, co odpowiada 66% mieszkańców Polski w wieku 16 lat lub więcej oraz 78% wszystkich użytkowników Internetu w Polsce. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Źródło: ISBnews