Plenti liczy na osiągnięcie ok. 200 tys. użytkowników na koniec bieżącego roku, poinformował CEO i cofounder Wojciech Rokosz. Uruchamia platformę Plenti Partners dla przedsiębiorców, którzy chcą zarabiać na wynajmie sprzętu elektronicznego.
„Jesteśmy platformą subskrypcji sprzętu elektronicznego, zamieniamy produkt w usługę. Mamy ponad 150 tys. zarejestrowanych użytkowników, a koniec roku chcemy mieć ok. 200 tys. Przez pięć lat działania pokazaliśmy, że da się zbudować efektywny biznes w tym modelu” – powiedział Rokosz podczas spotkania prasowego.
Główne kategorie sprzętowe, w jakich użytkownicy wynajmują sprzęt to: gaming i VR, komputery, smartfony, aparaty, outdoor, a także AGD, TV, audio. Użytkownicy średnio zamawiają raz na kwartał, a dana sztuka używana średnio przez 5 użytkowników w jej cyklu życia. Plenti oferuje ponad 600 typów produktów, wskazał.
„Teraz otwieramy się na współpracę z przedsiębiorcami – VAT-owcami, którzy chcą zarabiać na wynajmie. Uruchamiając program Plenti Partners i platformę dla partnerów zmierzamy w kierunku operatora sprzętu. W zależności od warunków wysokość wynagrodzenia wynosi rocznie od 12% w umowie na 24 miesiące do 16,8% na 36 miesięcy. W pilotażu programu pozyskaliśmy kilkudziesięciu partnerów i 2 mln zł z tytułu tej współpracy” – wskazał CEO spółki.
W lutym Plenti podało, że pozyskało ponad 23 mln zł od inwestorów. Rundzie finansowania przewodził fundusz 4growth VC, przy udziale Montis Capital oraz NIF. Dzięki pozyskanym środkom Plenti przede wszystkim rozwinie PlentiPartners – nową ofertę dla przedsiębiorców, dzięki której mogą zarabiać na wynajmie sprzętu.
Plenti to platforma wynajmu sprzętu elektronicznego w ramach circular economy.
Źródło: ISBnews