Polskie Linie Lotnicze LOT (PLL LOT) będą kontynuowały dotychczasową strategię i spodziewają się odbudowy swojego warszawskiego hubu od sezonu Lato 2022, poinformował prezes Rafał Milczarski.
„Trudno znaleźć dziedzinę, w której zostało się bardziej nauczonym pokory, niż w lotnictwie w tym roku. W ub.r. przewieźliśmy 10 mln pasażerów. W tym roku powinniśmy mieć 12 mln pasażerów, Condor miał dołożyć kolejne 10 mln. Na koniec tego roku planowaliśmy mieć ok. 22 mln pasażerów w naszej grupie. Skończymy prawdopodobnie z 3 mln i niech to będzie miara lekcji pokory, która nam została zadana do odrobienia” – powiedział Milczarski podczas panelu dyskusyjnego na konferencji „Lotnictwo Nowej Generacji”.
„Nie załamujemy rąk. Robimy swoją robotę z naszym zespołem najlepiej, jak możemy. Oczywiście będzie mniej pasażerów w tym roku – przewieziemy pomiędzy 2,5 a 3 mln pasażerów. Na przyszły rok planujemy już ok. 5 mln, z czego ok. 1 mln czarterowych. W tym rynku musieliśmy się rozwinąć i rozwinęliśmy się – weszliśmy mocno w sektor turystyczny, rozwijając mocno współpracę z polskimi touroperatorami z obopólnym zadowoleniem. Będziemy ten trend kontynuować” – dodał prezes.
Podkreślił, że dziś PLL LOT mają naprawdę doświadczony zespół i jasną strategię.
„To jest strategia tworzenia własnego hubu lotniczego. Ten hub udało nam się stworzyć i mam nadzieję, że uda się go reaktywować. Taka faktyczna operacyjna reaktywacja działającego hubu w takiej skali, w jakiej udało się to zrobić w poprzednich latach, to pewnie jest początek sezonu Lato 2022. Definitywnie 2021 rok będzie bardzo trudny, ale mamy wszystkie instrumenty, żeby ten czas przetrwać” – powiedział Milczarski.
„Znacie państwo doniesienia, że LOT będzie aplikować o pomoc publiczną. Jesteśmy w tym procesie tak jak każda inna linia lotnicza w Europie, która się zajmuje przewozami hubowymi. My również będziemy potrzebowali tej pomocy i mamy nadzieję ją uzyskać przed końcem roku. Skupiliśmy się, żeby znacząco uzdrowić nasz biznes i to zrobiliśmy. Przeprowadziliśmy bardzo trudne negocjacje ze wszystkimi leasingodawcami, urealniliśmy koszty stałe naszej działalności” – wymienił prezes.
Jak podkreślił, jest prawie pewne, że PLL LOT poprzez uzyskanie pomocy publicznej nie tylko będą w stanie przetrwać, ale i dalej budować rzeczywistość lotniczą w Polsce.
Polskie Linie Lotnicze LOT miały ponad 10 mln pasażerów w 2019 r. Przychody ze sprzedaży w 2019 r. wzrosły o ponad 1 mld zł r/r do 7,37 mld zł. Jedynym udziałowcem PLL LOT jest Polska Grupa Lotnicza.
Źródło: ISBnews