PMPG Polskie Media podjęło uchwałę o rozpoczęciu procesu przeglądu opcji strategicznych dla grupy kapitałowej, podała spółka. W ramach tego procesu zarząd planuje rozpoznać możliwości dalszego rozwoju, w szczególności w obszarze działalności cyfrowej, a także możliwości współpracy z potencjalnymi inwestorami.
„W uzasadnieniu uchwały zarząd emitenta wskazał, że przez kilka ostatnich lat spółki zależne prowadzące działalność wydawniczą, tj. Agencja Wydawniczo-Reklamowa 'Wprost’ Sp. z o.o. oraz Orle Pióro Sp. z o.o., realizowały strategię transformacji cyfrowej wydawnictw. Na skutek podjętych działań wydawane w formie drukowanej czasopisma przeobraziły się w wydawnictwa oparte na serwisach internetowych i aplikacjach mobilnych. […] Dzięki dobrym wynikom serwisów internetowych (w zakresie liczby użytkowników oraz odwiedzin stron) emitent został zaliczony do 20 największych grup internetowych działających w Polsce. Skuteczne przejście transformacji cyfrowej w zakresie działalności wydawniczej wpłynęło także na zmianę funkcjonowania całej grupy kapitałowej emitenta w zakresie operacyjnym, przynosząc wiele rozwiązań usprawniających zarządzanie” – czytamy w komunikacie.
Mając powyższe na uwadze, zarząd PMPG Polskich Mediów uznał, że grupa kapitałowa znajduje się w sprzyjającym momencie rozwoju, aby rozważyć kolejne strategiczne kroki dla dalszego intensywnego rozwoju działalności. W ramach procesu przeglądu opcji strategicznych zarząd planuje zatem rozpoznać możliwości dalszego rozwoju, w szczególności w obszarze działalności cyfrowej, a także możliwości współpracy z potencjalnymi inwestorami, podkreślono.
„Zarząd emitenta informuje, że na wstępnym etapie procesu rozważa wszystkie możliwe opcje strategiczne i wszystkie podda analizie, w tym pozyskanie inwestora, nabycie lub zbycie poszczególnych aktywów, wspólne przedsięwzięcie z innymi podmiotami. […] Jednocześnie zarząd emitenta informuje, że żadne decyzje związane z wyborem konkretnej opcji strategicznej nie zostały dotychczas podjęte i nie ma pewności, czy i kiedy taka decyzja zostanie podjęta w przyszłości” – zakończono.
PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika „Wprost” oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”.
Źródło: ISBnews