Poczta Polska, w wyniku rozstrzygnięcia postępowania przetargowego, została wyłoniona do obsługi logistycznej przesyłek kurierskich krajowych, miejskich i zagranicznych Grupy zakupowej PKP przez najbliższe dwa lata, podała Poczta.
Rozbudowana struktura spółek PKP to bardzo duże wyzwanie pod względem logistycznym, zarówno w kontekście zachowania standardów bezpieczeństwa, jak i terminowości świadczonych usług, zaznaczono.
„Poczta Polska dostrzega potencjał wielu różnych sektorów rynkowych, w których pragnie skutecznie konkurować jako partner logistyczny. Jednym z nich są koleje. Zwiększanie rynkowego udziału w zakresie obsługi e-commerce to jeden z głównych celów strategicznych spółki. Niebawem będziemy gotowi z prezentacją kolejnych, nowych rozwiązań, które pomogą nam systematycznie realizować ten cel” – powiedział prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot, cytowany w komunikacie.
Jak podano, Poczta Polska, która współpracuje ze spółkami PKP od ponad 12 lat, nie tylko w zakresie usług kurierskich, obecnie realizuje kontrakty na: usługi powszechne, wpłaty na rachunki bankowe, usługi wydruku i konfekcjonowania, usługi cyfrowe tj. faktury elektroniczne oraz ubezpieczeniowe.
Obecnie w Grupie zakupowej PKP znajdują się następujące spółki: Polskie Koleje Państwowe S.A., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o., PKP Cargo S.A. wraz ze spółkami zależnymi (PKP Cargotabor Sp. z o.o., PKP Cargo Connect Sp. z o.o., PKP Cargo Service Sp. z o.o., PKP Cargo Terminale Sp. z o.o., Cargotor Sp. z o.o.), PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o., PKP Informatyka Sp. z o.o., CS Natura Tour Sp. z o.o. oraz PKP Intercity S.A, podano.
Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,6 tys. placówek.
Źródło: ISBnews