Poczta Polska podpisała umowę na dostawę 2 000 automatów paczkowych z konsorcjum P2A BOX i Pakpobox Ltd., podała Poczta. Na rozwój własnej sieci zewnętrznych automatów paczkowych, które będą pozycjonowane w ecommerce pod marką Pocztex Automat, operator planuje przeznaczyć ok. 300 mln zł w ciągu kilku lat.
Pierwsze kilkaset automatów paczkowych Poczty Polskiej zostanie udostępnionych klientom wiosną 2022 r., a do końca 2022 roku zostanie uruchomionych łącznie 2000 automatów.
„Właśnie podpisaliśmy umowę na dostawę automatów paczkowych, aby w 2022 roku udostępnić klientom sieć obejmującą 2 tys. szt. takich urządzeń. W perspektywie kolejnych kliku lat planujemy przeznaczyć ok. 300 mln w rozwój własnej sieci automatów. Chcemy być jeszcze bardziej konkurencyjni zarówno dla odbiorców indywidualnych, jak i naszych partnerów biznesowych, zapewniając im oczekiwaną najwyższą jakość realizowanych usług” – powiedział prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot, cytowany w komunikacie.
Urządzenia Pocztex Automat będą wyposażone w ekran dotykowy oraz terminal płatniczy umożliwiający płatność kartą płatniczą lub BLIK-iem przy nadawaniu przesyłek lub odbiorze przesyłek pobraniowych. Przewidziano także udogodnienia dla klientów o szczególnych potrzebach, takie jak specjalna klawiatura dla osób niewidomych i niedowidzących, a także obsługa głosowa.
Równolegle z uruchomieniem automatów Poczta Polska planuje uruchomienie aplikacji mobilnej, zapewniającej m.in. funkcjonalności nadawania przesyłek Pocztex, ich śledzenia oraz odbioru z automatów paczkowych. Wytwórcą oprogramowania będzie spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Poczta zawarła już umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, obejmującego oprócz aplikacji mobilnej na smartfony dostęp do dedykowanego Panelu Klienta dla osób korzystających z komputerów, podano także.
Poczta uprościła także ofertę usług paczkowych w obrocie krajowym, która docelowo będzie się składać wyłącznie z dwóch produktów: paczki powszechnej i przesyłki kurierskiej Pocztex. Obecne usługi Paczka+, Ekspres 24, Kurier 48, Kurier Miejski, Kurier Krajowy, Kurier Bezpośredni zostają zamienione na usługi Pocztex realizowane w standardzie D+1 (następny dzień po nadaniu).
„Nowa oferta usług kurierskich jest znacząco uproszczona, dostosowana do wymagań rynkowych klientów. Modyfikujemy portfolio produktowe i jednocześnie podnosimy standardy obsługi, wdrażamy dedykowane funkcjonalności” – powiedział także prezes.
W ramach nowej oferty Pocztex wprowadzonych zostaje 5 formatów przesyłek (S, M, L, XL, 2XL). Ta zmiana jest niezwykle istotna, gdyż opłaty za usługę uzależnione będą od formatu przesyłki nie zaś, jak dotychczas, od jej masy, podkreślono.
Począwszy od września br. Poczta Polska stopniowo wprowadza także zmiany w zakresie samej identyfikacji wizualnej marki Pocztex, polegające na odświeżeniu i unowocześnieniu logo usługi, rebrandingu strojów i wyposażenia kurierów.
Strategicznym partnerem Poczty w zakresie lokalizacji automatów paczkowych jest Jeronimo Martins Polska – właściciel sieci sklepów Biedronka. W pierwszej połowie 2022 roku automaty Pocztex będą zamontowane w co najmniej 750 lokalizacjach przy sklepach Biedronka w całym kraju.
Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,6 tys. placówek.
Źródło: ISBnews