Poczta Polska powołała Zespół Zarządzania Kryzysowego celem monitorowania zagrożeń, minimalizowania ryzyka wystąpienia sytuacji kryzysowej oraz lepiej skoordynowanego reagowania w przypadku zaistnienia niepożądanych zdarzeń, podała instytucja.
„W związku z sytuacją na Ukrainie, Poczta Polska, pełniąca istotną rolę w infrastrukturze krytycznej państwa, aktywowała wczoraj specjalny Zespół Zarządzania Kryzysowego i uruchomiła lokalne zespoły kryzysowe dla województw wschodnich i północno-wschodnich” – czytamy w komunikacie.
Spółka pozostaje w stałym kontakcie zarówno ze służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo kraju, jak i z partnerami międzynarodowymi, podano także.
„Poczta Polska jest gotowa zapewnić logistykę dostaw na potrzeby Rządu RP oraz akcji humanitarnych m.in. w oparciu o wypracowane rozwiązania logistyczne ze współpracy z Rządową Agencją Rezerw Strategicznych i Ministerstwem Zdrowia przy epidemii COVID-19” – powiedział prezes Tomasz Zdzikot, cytowany w komunikacie.
„Zespół kryzysowy w Poczcie Polskiej analizuje obecnie także możliwości w zakresie pomocy dla uchodźców z Ukrainy, jakiego może udzielić spółka oraz wsparcia dla poczty Ukrainy, w związku z zamknięciem przestrzeni powietrznej nad wschodnim sąsiadem” – czytamy dalej.
Sieć logistyczna Poczty Polskiej obejmuje 14 sortowni regionalnych oraz 13 sortowni lokalnych, które w połączeniu z siecią 7 600 placówek pocztowych stanowią zaplecze infrastrukturalne dla rozwoju logistyki. Doręczaniem przesyłek zajmuje się ok. 25 tys. listonoszy i kurierów.
Źródło: ISBnews