Strategia Fundacji Polska Bezgotówkowa na lata 2025-2028 przewiduje m.in., że od 1 stycznia 2025 r. Program Fundacji rozszerzy działalność o mikroprzedsiębiorców z branży e-commerce, podała Fundacja.
W strategii na lata 2025-2028 na pierwszy plan wysunięto 4 główne obszary:
– Cyfryzacja MŚP – wsparcie przedsiębiorców z obszarów tzw. „białych plam” branżowych i geograficznych oraz nowych rozwiązań płatniczych (np. terminal w telefonie).
– Cyfrowy Urząd – wsparcie płatności online w samorządach i administracji centralnej (mObywatel, eUrząd) oraz inicjatyw w obszarze Smart City czy transport miejski.
– Płatności online – pilotaż skierowany do przedsiębiorców, którzy chcą otworzyć swój pierwszy sklep online w 2025 r. oraz poprawa UX i bezpieczeństwa płatności, dzięki nowym usługom takim jak: Click to Pay czy eFakturowanie.
– Projekty infrastrukturalne – wsparcie dla nowych rodzajów urządzeń (np. ładowarki EV, opłatomaty, recyklomaty, urządzenia samoobsługowe), odpowiedź na nowe regulacje płatnicze (np. Ustawa o dostępności), czy dalszy rozwój usług płatniczych takich jak cashback, podano.
„Od 1 stycznia 2025 r. Program Fundacji Polska Bezgotówkowa rozszerzy po raz pierwszy swoje działania o e-commerce komercyjny. Z dofinansowania w ramach Programu Polska Bezgotówkowa będą mogli skorzystać przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają lub prowadzą działalność w internecie (oferują sprzedaż usług lub towarów) i nie mają jeszcze (oraz nie mieli w ciągu ostatnich 12 miesięcy) umowy z agentem rozliczeniowym na przyjmowanie płatności bezgotówkowych, w tym płatności instrumentami płatniczymi opartymi na kartach Visa i Mastercard. Z oferowanego wsparcia mogą skorzystać również akceptanci korzystający z terminali płatniczych (również w ramach Programu Polska Bezgotówkowa) oraz podmioty, które wcześniej przyjmowały płatności bezgotówkowe poprzez dowolną platformę zakupową (marketplace). Warunkiem jest założenie własnego e-sklepu” – czytamy w komunikacie.
Przedsiębiorcy działający w internecie i zakwalifikowani do Programu otrzymają dofinansowanie na pokrycie kosztów płatności bezgotówkowych w swoich sklepach internetowych i finansowanie obsługi transakcji dokonanych kartami Visa i Mastercard przez okres do 12 miesięcy lub do momentu osiągnięcia sumy transakcji w wysokości 50 tys. zł brutto, podano.
„Realnie zmieniamy krajobraz polskiego rynku płatności – rozszerzamy dostęp do narzędzi cyfrowych, edukujemy przedsiębiorców i konsumentów, przeciwdziałamy wykluczeniu cyfrowemu i zwiększamy konkurencyjność polskich, małych biznesów. To dobry moment, aby pomóc również tym, którzy próbują swoich sił w internecie. Wierzymy, że i w tym obszarze możemy wiele osiągnąć, odkrywając przed polskimi firmami potencjał płynący z cyfryzacji i możliwości rozwoju transgranicznego” – skomentowała prezeska Fundacji Polska Bezgotówkowa Joanna Erdman, cytowana w komunikacie.
Fundacja została powołana w celu podejmowania działań w zakresie rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce, w szczególności poprzez rozbudowę sieci akceptacji instrumentów płatniczych, upowszechnianie i promocję obrotu bezgotówkowego, a także działania na rzecz budowy innowacji technologicznych w płatnościach.
Źródło: ISBnews