Infrastruktura polskich miast i dróg może okazać się wyjątkową okazją do budowy efektywnej kosztowo sieci 5G, poinformował ISBtech CTO Huawei Carrier Business Group Paul Scanlan.
„Jednym z największych wyzwań związanych z wprowadzeniem 5G jest lokalizacja. Ale to samo dotyczy 4G. Zbudowanie stacji, znalezienie odpowiedniego miejsca, zakup ziemi, położenie kabli, doprowadzenie światłowodu i prądu to spore wyzwania. Dla Polski wiąże się z tym też szansa. Polska infrastruktura jest stosunkowo nowa. Dotyczy to zwłaszcza Warszawy” – powiedział ISBtech Scanlan podczas forum ekonomicznego TIME.
Zaznaczył, że wdrażając 5G z wykorzystaniem np. latarni ulicznych uzyskamy efekt synergii.
„Jeśli chcemy w przyszłości mieć samochody autonomiczne lub podłączone do sieci, czy też inteligentne karetki, to nasze drogi muszą być połączone w ramach jednej sieci. Współdzielenie infrastruktury zmniejsza koszty operacyjne. Latarnie mają już podłączenie do prądu, kable są położone, a cena korzystania z lokalizacji należącej do państwa jest niższa niż gdyby była ona własnością podmiotu komercyjnego. To świetna okazja do wprowadzenia 5G. Myślę, że wyjątkowa dla Polski. Oznacza to, że wdrożenie w Polsce mogłoby być znacznie szybsze i przebiegać w inny sposób, dzięki temu nietypowemu podejściu” – zaznaczył CTO Huawei.
Chiński koncern Huawei to czołowy podmiot w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) na świecie.
Źródło: ISBnews
Gdyby była 5G obecnie, to o wiele bardziej ułatwiłoby to rządom kontrolę na koronawirusem. Sieć dzięki bardzo niskim opóźnieniom potrafi zautomatyzować każdy proces.
Tylko czekać aż sieć będzie działać w Polsce, dużo dobrego się o niej mówi.
Sieć zapowiada się rewolucyjnie, tyko się cieszyć, że niedługo ten standard będzie w Polsce.
Chiny pokazały jak wykorzystać 5G, 2 szpitale w 2 tygodnie to jest na pewno rekord.