Ponad połowa firm korzystających z usługi odroczonej płatności w ramach Allegro Biznes wybiera 60-dniowy, tj. najdłuższy z dostępnych okres spłaty, podała spółka.
Jedną z kluczowych funkcjonalności uruchomionej na początku lutego platformy Allegro Biznes jest możliwość odroczenia płatności – kupujący mają do 60 dni na spłatę, już od pierwszych zakupów, bez konieczności składania wniosków i podpisywania umów kredytowych (wystarczy, że pozytywnie przejdą szybki proces weryfikacji). Aktualnie kupujący mogą wybierać spośród ponad 45 mln ofert z elastycznymi metodami płatności, podano.
Dane za pierwsze miesiące funkcjonowania Allegro Biznes pokazują, że klienci firmowi najchętniej wybierają najdłuższy, 60-dniowy termin płatności, który jest trudno dostępny poza Allegro, podkreśliła spółka.
„Od startu platformy do końca maja zdecydowanie ponad połowa firm wybiera najdłuższy termin spłaty. Wyraźne zainteresowanie tą opcją dowodzi dobrej oferty – platforma wspiera małych i średnich przedsiębiorców, dla których reguły panujące w handlu tradycyjnym są często trudne do przyjęcia” – czytamy w komunikacie.
Allegro podało, że firmy korzystające z zakupów z odroczoną płatnością Allegro, dokonując zakupu do 16 lipca nie poniosą dodatkowych kosztów, nawet przy 60-dniowym terminie spłaty. Do końca roku Allegro nie pobiera również od sprzedających prowizji za usługę sprzedaży z odroczoną płatnością.
Minimalna wartość koszyka, pozwalająca na zakup z tą metodą płatnością, to 100 zł.
„Kupujący zdecydowanie częściej niż przy innych metodach płatności wracają też po kolejne zakupy. Nie muszą bowiem przy tym zawierać żadnych umów kredytowych, co jest korzystne dla ich finansów. Co więcej, ta metoda płatności nie ogranicza standardowych limitów np. na kartach kredytowych, czyli stanowi dodatkowe środki do wykorzystania” – podkreślono w materiale.
Aktualnie najczęściej finansowanymi z odroczeniem kategoriami są: elektronika, części samochodowe, elektronarzędzia oraz wyposażenie (np. restauracji).
Allegro Biznes – narzędzie do regularnych zakupów firmowych – to ponad 130 mln ofert z cennikami netto od ponad 100 tys. sprzedających, co stanowi największą ofertę business-to-business na polskim rynku. Platforma łączy szeroki wybór produktów, wygodę dostaw i atrakcyjne ceny z funkcjami usprawniającymi zakupy firmowe.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Źródło: ISBnews