Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP) Janusz Janiszewski został powołany na drugą kadencję na stanowisko szefa Sojuszu A6, podała PAŻP. Sojusz zrzesza największych dostawców służb żeglugi powietrznej m.in. z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch.
„Chciałbym bardzo serdecznie podziękować członkom Sojuszu A6 za zaufanie. Tę decyzję odbieram jako wyraz uznania dla dotychczasowych działań Rady Sterującej. Rok 2020 był dość wymagający i wszyscy musieliśmy dostosować się do nowych i trudnych warunków. Jestem przekonany, że w 2021 roku, mając za sobą ogromny potencjał całej grupy A6, będziemy mogli wykorzystać ten kryzys na zmiany w branży i przyspieszenie jej cyfrowej rewolucji” – powiedział Janiszewski, cytowany w komunikacie.
Janusz Janiszewski jest pierwszym Polakiem, który przewodniczy Radzie Sterującej A6, najwyższemu organowi decyzyjnemu Sojuszu. Jednogłośna decyzja szefów europejskich agencji ds. żeglugi powietrznej o powierzeniu kolejnej kadencji prezesa PAŻP zapadła w środę 16 grudnia br. Członkowie A6 podkreślali zaangażowanie Janusza Janiszewskiego w prace Sojuszu w czasie największego w historii kryzysu lotnictwa, a także dynamiczny rozwój Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, która pod jego kierownictwem stałą się europejskim liderem w tworzeniu środowiska dla bezzałogowych statków powietrznych. Doceniono także duże zaangażowanie i aktywność Polski w działania dla branży lotniczej na forum międzynarodowym, podano także.
Jak podkreślają przedstawiciele branży, rok 2021 będzie pełen wyzwań dla lotnictwa. Będzie to początek wychodzenia z największego od czasów drugiej wojny światowej kryzysu, a także prawdopodobny rok wejścia w życie nowych regulacji unijnych dotyczących Jednolitej Przestrzeni Powietrznej (ang. Single European Sky – SES). Zdaniem ekspertów, nowe prawo całkowicie zmieni dotychczasowe ramy funkcjonowania dostawców służb żeglugi powietrznej w Europie.
Grupa A6 powstała w celu koordynacji prac badawczo-rozwojowych i inwestycyjnych głównych dostawców służb żeglugi powietrznej w programie SESAR (Single European Sky ATM Research) oraz w pilotowaniu kluczowych i strategicznych obszarów lotnictwa w Europie.
Źródło: ISBnews