Primavera Parfum dysponuje obecnie możliwościami logistycznymi pozwalającymi na generowanie obrotów na poziomie 700 mln zł rocznie, podała spółka. W ubiegłym roku osiągnięty przychód wyniósł 245 mln zł.
„Działająca w branży kosmetycznej oraz około-kosmetycznej firma Primavera Parfum korzysta ze wzrostów w segmencie e-commerce i nowego centrum logistycznego. Każdego dnia magazyn opuszcza ok. 3000 paczek detalicznych oraz 150 w formule 'order for order’, pochodzących z różnych kanałów sprzedaży. Obecne możliwości logistyczne pozwalają grupie na generowanie obrotów na poziomie 700 mln zł rocznie. Największy udział w przychodach – ok. 40% – stanowi współpraca ze sklepami wyspecjalizowanymi w sprzedaży kosmetyków (tzw. pure players)” – czytamy w komunikacie.
Grupa korzysta z 5300 m2 powierzchni magazynowej klasy A nowego centrum logistycznego Panattoni Park Warsaw North II przy drodze ekspresowej S8, dzięki czemu może rozwijać skalę swojego biznesu i zwiększać zakres usług, zaznaczono także.
„Firma oferuje szerokie spektrum kanałów sprzedaży (m.in. strefy marek, współpraca z marketplacami, dedykowane e-sklepy czy własne sklepy internetowe), a współpraca oparta jest głównie na drop-shippingu, polegającym na przeniesieniu całego procesu wysyłki towaru na dostawcę” – czytamy dalej.
Po przeprowadzce wydajność procesów logistycznych Primavera Parfum pozwala na wysyłkę 25 tys. paczek każdego dnia. Obecna skala działań wynosi ok. 3000 paczek detalicznych oraz 150 w formule „order for order” (czyli zamówienie pod zamówienie) dziennie. Według władz spółki, liczba ta będzie systematycznie rosnąć aż do uzyskania maksimum możliwości logistycznych, stwierdzono w informacji.
„Konsekwentnie zwiększamy zakres oraz intensywność naszych usług logistycznych. W zeszłym roku, funkcjonując w poprzednim magazynie, wysłaliśmy ok. 860 tys. paczek. To wynik, który na pewno przebijemy w tym roku. Aktualnie oferujemy naszym klientom 25 tysięcy referencji, co przekłada się na 1 mln produktów” – powiedział dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum Jędrek Karasek, cytowany w komunikacie.
W ostatnim czasie Primavera podpisała umowę z amerykańską firmą kosmetyczną Coty na obsługę Stref Marek. Od niedawna usługi świadczone są także producentowi wegańskich kosmetyków Aveda – w zakresie obsługi e-commerce oraz salonów sprzedaży, wymieniono także.
„W planach na kolejne miesiące jest rozwój dotychczasowej kooperacji z dużymi sklepami internetowymi (w tym również brandowymi) oraz marketplacami (elektronicznymi platformami handlowymi agregującymi wiele marek i producentów). Każdy z tych kanałów sprzedaży generuje ok. 20% przychodów w grupie” – czytamy dalej.
Primavera Parfum świadczy usługi dla e-sklepów oparte o system dropshippingu lub semi- dropshippingu. Wieloletnie doświadczenie w branży, zaawansowane technicznie rozwiązania oraz nowoczesny magazyn pozwalają wychodzić naprzeciw oczekiwaniom wszystkich klientów, aby skrócić czas realizacji zamówienia nawet do 12 godzin.
Źródło: ISBnews