Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

Private label to szansa dla mniejszych firm na konkurowanie z globalnymi markami

Dodane przez Bartłomiej Supernak
5 kwietnia 2022
w dziale Biznes
0
praca
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

W Polsce udział marki własnej (private label) jest relatywnie niski na tle innych krajów UE, a rozwój marki własnej sprzyja małym i średniej wielkości producentom w ich rozwoju i może dać szanse na konkurowanie – choćby w minimalnym stopniu – z dużymi, światowymi markami, ocenia w rozmowie z ISBnews.tv Stanisław Kluza – prezes Instytutu Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank, współorganizatora konferencji „Rola handlu detalicznego dla rozwoju społeczno-gospodarczego Polski”.

„Tematem, który towarzyszy branży handlowej jest dyskusja o marce własnej. W pewnym etapie w debacie publicznej ona była nadmiernie krytykowana, ale paradoksalnie z analiz wynika, że po pierwsze, w Polsce udział marki własnej jest relatywnie niski na tle innych krajów UE. A po drugie, rozwój marki własnej sprzyja małym i średniej wielkości producentom w ich rozwoju” – powiedział Kluza w rozmowie z ISBnews.tv w kuluarach konferencji na temat handlu detalicznego, zorganizowanej przez Quant Tank, Instytut Rozwoju Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie oraz Instytut Statystki i Demografii SGH w Warszawie.

Zwrócił uwagę, że wchodząc na rynek, bardzo często firmy nie mają ugruntowanej pozycji ani odpowiednich zasobów, aby promować swój produkt.

„W przypadku marek własnych te wszystkie koszty przejmuje na siebie odbiorca, czyli sieć handlowa. A taka firma w zasadzie ma gwarancję zbytu swojej produkcji. Jest to o tyle ważne, że dzięki temu ona ugruntowuje swoją pozycję jako stabilnego producenta i przechodzi często do drugiej fazy rozwoju, gdzie wreszcie ją stać na wprowadzanie – najpierw nieśmiało – swoich niewielkich marek własnych, a później coraz bardziej aktywnie. I to jest w sumie szansa dla polskich przedsiębiorstw, jeżeli chciałyby choć w minimalnym stopniu konkurować z tymi dużymi, światowymi markami” – dodał Kluza.

Według niego, jest nadal miejsce dla powstawania nowych firm i rozwoju nowych produktów i nowych branż. Przykładem mogą być produkty spożywcze, które są coraz częściej modne – albo o wysokim o wysokim poziomie białka, albo bezmięsne albo produkty o obniżonej zawartości cukru czy innych komponentów. Takie nisze na pewno są w obszarze biożywności bądź żywności ekologicznej, wymienił.

„Dzisiaj trudno jest wygrywać na rynku spożywczym czy detalicznym produktami wysoko marżowymi albo bardzo drogimi. Kluczem do sukcesu jest jednak szybka zbywalność i bardzo wysoki obrót, tutaj sieci detaliczne paradoksalnie mogą być w tym pomocne” – podsumował Kluza.

Źródło: ISBnews

Poprzedni post

Indeks WIG20 spadł o 1,59% na zamknięciu we wtorek

Następny post

GPW zdecydowała o wycofaniu akcji PBKM z obrotu od 8 kwietnia

Niemcy

Spółka Erbudu podpisała umowę na realizację inwestycji w Niemczech wartości 16,4 mln euro

Tauron

Tauron i konsorcjum Rafako nie zawarły ugody, przedłużono gwarancje na blok w Jaworznie

biznes

RN Mo-Bruk powołała 2 nowych członków zarządu w tym Rafała Michalczuka na wiceprezesa

podpis

Synthos Green Energy podpisał umowę na projekt SMR w Polsce

Dino

Dino Polska chce zwiększyć liczbę sklepów o niskich kilkanaście procent w 2023

biznes

Szczegóły współpracy z Grupą Azoty w najbliższym czasie

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Niemcy

Spółka Erbudu podpisała umowę na realizację inwestycji w Niemczech wartości 16,4 mln euro

rawlplug

Rawlplug miał 108,84 mln zł zysku netto, 120,47 mln zł zysku EBITDA w 2022

Tauron

Tauron i konsorcjum Rafako nie zawarły ugody, przedłużono gwarancje na blok w Jaworznie

biznes

RN Mo-Bruk powołała 2 nowych członków zarządu w tym Rafała Michalczuka na wiceprezesa

Ciech

Zarząd Ciechu uznał wezwanie KI Chemistry za zgodne z interesem spółki, a cenę za godziwą

Sejm

Rząd chce przyjąć projekt o świadczeniu wspierającym dla niepełnosprawnych w marcu

Marvipol Development, Zielony Natolin

Marvipol miał 89,9 mln zł zysku netto,121,62 mln zł zysku EBIT w 2022

Ryvu Therapeutics

Ryvu Therapeutics miało 8,52 mln zł straty netto, 2,24 mln zł zysku EBITDA w IV kw. 2022

Twitter LinkedIn Facebook Youtube LinkedIn


Inwestycje.pl
 to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.