Firma JedenŚlad nawiązała współpracę z kluczową firmą branży food delivery na rynku portugalskim i dostarczy skutery elektryczne Hop.City w Lizbonie, podała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). Polską firmę wsparło biuro handlowe PAIH w Lizbonie.
„Projekt marki Hop.City skutecznie wpisuje się w zmiany, jakie dokonują się na rynku portugalskim w związku z pandemią COVID-19, ale też w aktualne trendy związane z rozwojem miejskiej elektromobilności. W wyniku ograniczenia działalności konwencjonalnej branży gastronomicznej, rynek zamówień jedzenia online rozwija się w bardzo szybkim tempie. Konieczne staje się sprostanie nowym potrzebom i wymaganiom klientów. W Portugalii odpowiedzią na te zmiany są właśnie skutery elektryczne. Cieszymy się, że to polska firma będzie kolejnym graczem w tej branży w Portugalii. Biuro PAIH w Lizbonie wsparło firmę w procesie logistycznym, w tym także przy legalizacji pojazdów, tak aby mogły one pełnoprawnie wyjechać na ulice Lizbony” – powiedział kierownik biura PAIH w Portugalii, Dariusz Duda, cytowany w komunikacie
Jak podała Agencja, przekazanie pojazdów parterowi i zarządzanie nimi z operacyjnego punktu w stolicy Portugalii jest pierwszym etapem współpracy.
„Docelowo planujemy uruchomić w Portugalii tzw. „hubless”, dzięki czemu w jeszcze lepszy sposób będziemy mogli zarządzać flotą i kierowcami. Już teraz testujemy ten system na polskim rynku. Jesteśmy pewni, że jeżeli współpraca z naszym zagranicznym partnerem będzie układała się zgodnie z planem, podobny model uruchomimy też w Portugalii. Nasze pojazdy świetnie sprawdzają się zarówno w branży gastronomicznej, kurierskiej czy w ramach floty służbowej. Jesteśmy wdzięczni Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu za wsparcie w zarządzaniu całym procesem transportu i logistyki pojazdów w Lizbonie. Wchodząc na rynek portugalski, w tak specyficznym okresie jak pandemia, wiedzieliśmy, że pojawią się utrudnienia. Bez wsparcia PAIH prawdopodobnie nadal bylibyśmy na etapie planowania transportu”– powiedziała brand manager w Hop.City Patrycja Ogrodnik, cytowana w komunikacie.
Dodała, że zapotrzebowanie na pojazdy marki Hop.City dla branży delivery, w tym food delivery, wzrosło w skali roku i w styczniu br. odnotowało wzrost o 340% r/r.
Hop.City to marka polskiej firmy JedenŚlad Sp. z o.o., oferująca m.in. usługę wynajmu pojazdów elektrycznych dla biznesu oraz klientów indywidualnych w modelu sharingowym. Marka posiada własny system i aplikację do bezkluczykowego użytkowania skuterów. Obecnie elektryczne pojazdy dostępne są dla klientów indywidualnych w modelu sharingowym w Polsce oraz dla partnerów biznesowych w kraju i zagranicą, m.in. w Rumunii i Wielkiej Brytanii, podała Agencja.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju.
Źródło: ISBnews