Start-upy z sektora opieki zdrowotnej, MŚP, szpitale, uniwersytety oraz instytucje badawcze w Polsce mogą przyspieszyć wprowadzenie swoich innowacji na rynek dzięki nowemu programowi SPICE, który oferuje wsparcie finansowe do 160 000 euro dla każdego z 10 zespołów zakwalifikowanych do udziału. Program koncentruje się na pomocy w pokonywaniu kluczowych wyzwań, takich jak regulacje prawne, walidacja kliniczna, rozwój technologiczny, ochrona danych i procesy komercjalizacji. SPICE zapewnia zarówno know-how, jak i wiedzę ekspercką oraz dostęp do kapitału, w ramach rozległej sieci EIT Health – największego ekosystemu innowatorów w dziedzinie opieki zdrowotnej w Europie.
Program SPICE (ang. Strategic Partnership Initiatives for Competitive Edge) zainicjowany przez EIT Health InnoStars, część Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT), organu Unii Europejskiej wspiera szybkie wejście na rynek najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie opieki zdrowotnej. SPICE oferuje do 100 000 euro w postaci dostosowanych do indywidualnych potrzeb rozwoju i komercjalizacji usług oraz dodatkowe 60 000 euro w postaci mentoringu i coachingu eksperckiego dla maksymalnie 10 zespołów.
Przyjmowanie wniosków jest już otwarte i będzie trwać do 31 października. EIT Health InnoStars poszukuje start-upów, MŚP i innych instytucji z Polski, a także z 18 krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Południowej objętych Regionalnym Programem Innowacji (Regional Innovation Scheme), gdzie poziom innowacyjności jest bardziej umiarkowany niż w Europie Zachodniej i Północnej.
Wnioskodawcy spełniający kryteria muszą przedstawić innowacyjne rozwiązania w zakresie opieki zdrowotnej, które osiągnęły co najmniej 6. poziom gotowości technologicznej (TRL 6). Oznacza to, że mają już prototyp, który został przetestowany w warunkach zbliżonych do rzeczywistych.To kluczowy etap dla firm, które chcą wyjść poza wczesny rozwój i skierować swoje produkty w stronę realnych zastosowań oraz komercjalizacji.
Kompleksowe wsparcie w celu przyspieszenia rozwoju
Każdy zespół może otrzymać do 100 000 euro w postaci usług świadczonych przez partnerów wykonawczych SPICE, czołowych ekspertów w zakresie opieki zdrowotnej z Europy należących do EIT Health. Pomogą one uczestnikom sprostać najpilniejszym wyzwaniom na drodze do wejścia na rynek, a w szczególności w zakresie wsparcia regulacyjnego, walidacji klinicznej, innowacji technologicznych, ochrony danych i komercjalizacji.
W ramach kwoty 60 000 euro uczestnicy programu SPICE skorzystają także z mentoringu i coachingu dostosowanych do ich konkretnych potrzeb. Celem mentoringu jest wsparcie w pokonywaniu wyzwań związanych ze skalowaniem innowacji w opiece zdrowotnej, począwszy od bezpieczeństwa inwestycji i zgodności z przepisami.
Program SPICE otwiera możliwości przed innowatorami w Polsce na komercjalizację ich rozwiązań – podkreśla Alessio Smeraldo, przedstawiciel EIT Health InnoStars i menedżer programu. – Zapewniając dostęp do usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb i mentoringu, SPICE umożliwi twórcom radzenie sobie z wyzwaniami komercjalizacji w branży opieki zdrowotnej i pozwoli im zyskać przewagę konkurencyjną na rynku. Naszym celem jest przekształcenie rozwiązań o wysokim potencjale w odnoszące sukcesy, skalowalne przedsiębiorstwa działające na europejskim rynku opieki zdrowotnej.
Budowanie długotrwałych relacji w elitarnej sieci
Program SPICE oferuje polskim innowatorom szansę na nawiązanie kontaktu z liderami innowacji w zdrowiu w całej Europie oraz uzyskanie dostępu do kluczowych zasobów.
Jedną z korzyści SPICE dla uczestników jest dołączenie do grona partnerów EIT Health InnoStars, największej sieci innowacji w obszarze zdrowia – dodaje Alessio Smeraldo.- Zapewnia to dostęp do zasobów, możliwości współpracy i nawiązania strategicznych partnerstw, które są niezbędne w rozwoju firmy z branży opieki zdrowotnej. Uczestnicy nie tylko otrzymają natychmiastowe wsparcie, ale również, w dłuższej perspektywie, będą mogli czerpać z nawiązanych relacji i szerokiej gamy możliwości dostępnych dzięki EIT Health InnoStars.
Źródło: Spółka