Grupa Eurocash nadal widzi konieczność „mocnej pracy” nad atrakcyjnością cenową i ocenia, że jej dotychczasowe działania w zakresie promocji zbliżają, pod względem cenowym, lokalne sklepy do dyskontów, poinformował ISBnews prezes Paweł Surówka. W politykę uatrakcyjniania cen Grupy wpisuje się nowo powołana marka parasolowa „Moje Sklepy”, podkreślił.
„Jeżeli chodzi o trendy konsumenckie, to nadal dyskonty rosną szybciej niż supermarkety i obserwujemy to na całym rynku, także na rynku niezależnym. Dlatego widzimy konieczność mocnej pracy nad atrakcyjnością cenową. Nadal jest tak, że konsument jest bardzo wyczulony na cenę, na promocje. To jest nadal konsument, który stara się oszczędzać, kupuje wybiórczo. I dlatego jest to konsument, o którego trzeba walczyć. My tę walkę podjęliśmy teraz dużymi działaniami promocyjnymi” – powiedział Surówka w rozmowie z ISBnews.
Podkreślił, że Delikatesy Centrum wdrożyły ostatnio „bardzo agresywną” polityką promocyjną, która nierzadko przybliża je de facto do dyskontu, jeżeli chodzi o ceny wybranych produktów.
„Mimo tego, że Delikatesy Centrum poprawiły swoje pozycjonowanie cenowe na rynku, że zwiększyły swoje promocje, nadal trzymamy rentowność i ona de facto lekko rośnie w segmencie detalicznym. To jest dość duże osiągnięcie” – ocenił prezes.
Wskazał, że dla działań w tym zakresie istotne jest także niedawne powołanie marki parasolowej „Moje Sklepy”, która połączy sieci ABC, Groszek i Euro Sklep.
„Powołanie i powstanie marki parasolowej Moje Sklepy jest kolejnym elementem wdrożenia strategii, którą rozpoczęliśmy trochę ponad rok temu. Mówiliśmy o możliwościach, które będą płynąć z tego, że marki poszczególnych sieci franczyzowych Grupy Eurocash będą ze sobą mocniej współpracować, w szczególności w kontekście tworzenia atrakcyjnych promocji, budowania świadomości w oczach konsumenta, korzystania z jednych narzędzi. I powstanie marki parasolowej Moje Sklepy jest dokładnie krokiem w tym kierunku” – powiedział Surówka.
Grupa chce pod wspólnym szyldem parasolowym „Moje Sklepy” budować percepcję tych sklepów jako „lokalne, bliskie”.
„Między innymi temu służyć będzie wspólna aplikacja mobilna dla konsumentów, wspólne gazetki i przede wszystkim wspólne, bardzo atrakcyjne oferty. Moje Sklepy w tym sensie wpisują się w naszą politykę uatrakcyjniania cen. Widzimy, że udaje nam się uzyskiwać – podobnie jak w Delikatesach Centrum – promocje, które nierzadko są na poziomie sklepów dyskontowych właśnie dzięki temu, że wobec producentów możemy negocjować jako zrzeszenie sklepów, które łącznie reprezentują 20 mld zł sprzedaży detalicznej. Więc sytuują się pod tym względem na trzecim miejscu w Polsce. I to jest właśnie kolejny krok do zmniejszenia różnicy cenowej między naszym kanałem a dyskontami” – podsumował prezes.
Na koniec września 2023 roku łączna liczba sklepów franczyzowych, partnerskich oraz własnych skupionych w sieciach organizowanych przez Grupę Eurocash liczyła 15 542 placówki. Ponad 10 tys. z nich zalicza się do szyldów, które dziś tworzą sieć „Moje Sklepy”. Blisko 4,9 tys. sklepów było już zintegrowanych w ramach EuroPlatform – systemu do zarządzania promocjami, łączącego sprzedawców z organizatorami sieci, producentami i konsumentami. Oznacza to przyrost o 30% w ciągu roku.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksów mWIG40 i WIG30.
Źródło: ISBnews