Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

PSH Lewiatan liczy na 6% wzrostu obrotów i 250 nowych sklepów w sieci w 2021

Dodane przez Bartłomiej Supernak
6 kwietnia 2021
w dziale Biznes
0
Lewiatan
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Polska Sieć Handlowa Lewiatan (PSH Lewiatan) liczy na 6% wzrostu obrotów w 2021 roku. Planowane jest otwarcie 250 nowych sklepów, w tym w nowym koncepcie typu convenience, dopasowanym do lokalnych potrzeb konsumentów, poinformował ISBnews.TV prezes Lewiatan Holding Robert Rękas.

„Naszą misją i naszą wizją, jest bycie największą siecią franczyzową sklepów detalicznych w Polsce. Taki mamy plan i cel. […] Trudno planować długoterminowo. W obecnej rzeczywistości plany na najbliższy rok już są planami bardzo długofalowymi. Niemniej jednak, chcemy rosnąć w tym roku minimum o 6% w obrocie detalicznym. Chcemy otworzyć 250 nowych sklepów” – powiedział Rękas w rozmowie z ISBnews.TV.

Podkreślił, że plan otwarcia 250 sklepów jest ambitny, a obecnie jest dobry czas i szansa na dynamiczny rozwój.

„Do tej pory działaliśmy głównie w obszarze sklepów powyżej 150 m2 powierzchni. Przygotowujemy nowy koncept o mniejszej powierzchni, ok. 100 m2, który funkcjonuje pod roboczą nazwą 'Lewiatan po drodze’. Będzie to sklep typu convenience, bardziej dopasowany do lokalnych potrzeb pojedynczych klientów” – podkreślił.

W 2020 roku otwartych zostało 170 nowych sklepów Lewiatan, pomimo – jak powiedział prezes – trudniejszej II połowy roku niż zakładano.

„Ubiegły rok zamknęliśmy kwotą 13 mld zł obrotu detalicznego. Jesteśmy z tego bardzo zadowoleni. To 4% przyrost rok do roku i dobry wynik, zważywszy na trudną sytuację, z jaką mierzyliśmy się jako sieć” – dodał.

Prezes zwrócił uwagę, że w czasie pandemii zmieniły się nastroje konsumenckie.

„Polacy nie tylko pozostali w domach, ale nastąpiła dość duża polaryzacja, jeśli chodzi o sposób dokonywania zakupów, czy sposób zwracania uwagi na cenę i jakość produktu. Wielu klientów sięga po produkty tańsze i szuka promocji. A część szuka produktów wyższej jakości, ale też w rozsądnej cenie” – powiedział.

„W tym roku postawiliśmy sobie 4 główne cele. Pierwszy to wzmocnienie komunikacji z konsumentami poprzez nowe kanały i nowe narzędzia. Drugi to wzmocnienie komunikacji wewnątrz sieci sklepów. Trzeci cel to budowa środowiska cyfrowego Lewiatana. Będziemy bardzo mocno stawiać na rozwój technologiczny naszej sieci. Czwarty cel to wzmocnienie siły i wartości marki. I temu ma służyć nowy koncept sklepu typu convenience” – podkreślił Rękas.

Odnosząc się do handlu w niedzielę, prezes stwierdził, że najlepszym rozwiązaniem byłby kompromis, choć zdania wśród przedsiębiorców zrzeszonych w sieci Lewiatan są podzielone.

„Wydaje mi się, że najlepszym, kompromisowym rozwiązaniem byłby powrót do sytuacji z 2018 roku, czyli dwóch niedziel handlowych i większość przedsiębiorców byłaby za takim właśnie rozwiązaniem. Dzięki temu zachowany zostałby balans pomiędzy higieną pracy a rozładowaniem natężenia ruchu w piątek i sobotę” – powiedział Rękas.

„Część przedsiębiorców nie wyobraża sobie powrotu do poprzedniego systemu pracy w ramach 4 niedziel handlowych” – dodał.

Zaznaczył, że bierze pod uwagę rozwój e-commerce.

„W ubiegłym roku uruchomiliśmy platformę zakupów internetowych. To gotowe narzędzie dla naszych przedsiębiorców. Niemniej jednak, naszą siłą i naszym wyróżnikiem, wartością naszej sieci jest fizyczna bliskość i bezpośredni kontakt z klientem. Nigdy nie mów nigdy, ale nie jest naszym priorytetem rozwój tego kanału jako docelowego kanału komunikowania się i dotarcia do konsumenta” – wyjaśnił.

Podkreślił też, że franczyzobiorcy mają do dyspozycji platformę zakupów internetowych i aplikację mobilną.

„Otrzymują je w ramach pakietu franczyzowego i nie ponoszą żadnych kosztów związanych z ich użytkowaniem. Naszym celem, jako franczyzodawcy, jest tworzenie narzędzi, dzięki którym franczyzobiorcy mogą być bardziej konkurencyjni na rynku lokalnym” – dodał.

W marcu Lewiatan uruchomił inicjatywę „Urodzeni Przedsiębiorcy”.

„Nasza sieć od początku chroni interesy polskich przedsiębiorców oraz stwarza warunki do ich rozwoju. Chcemy o tym mówić. Chcemy umacniać przedsiębiorczość w Polsce, bo to ona jest trzonem polskiej gospodarki. Celem kampanii jest przede wszystkim promowanie przedsiębiorczości w Polsce, inspirowanie do jej rozwoju oraz kształtowanie wizerunku polskiego przedsiębiorcy. To dla nas ważne” – podsumował prezes.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących sieci franczyzowych oraz najbardziej rozpoznawalnych marek sklepów detalicznych na polskim rynku. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza ponad 3 200 placówek handlowych zatrudniających 30 000 pracowników. Jej łączne obroty przekroczyły 13,6 mld zł w 2019 roku.

Źródło: ISBnews

Tagi: PSH Lewiatan
Poprzedni post

Image Power zadebiutuje na rynku NewConnect

Następny post

Dom Development wstępnie sprzedał 1084 lokale, przekazał 1366 w I kw. 2021

Akcjonariusze Monnari Trade zdecydują 29 czerwca o niewypłacaniu dywidendy za 2019

Getin Noble Bank przeprowadził transakcję sekurytyzacji portfela kredytowego na 503 mln zł

biznes

Zarząd FO Dębica z Leszkiem Szafranem na czele został powołany na kolejną kadencję

pkn orlen

PKN Orlen chce być drugim największym graczem na rynku detalicznym Słowacji

PKN Orlen

PKN Orlen wprowadza na wakacje rabat 30 gr/l paliwa dla uczestników programu VITAY

biznes

Zarząd Cyfrowego Polsatu z M. Błaszczykiem na czele powołany na nową kadencję

auto

Potencjalny rynek samolotów bezemisyjnych szacuje się na 26 tys. do 2050

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

wykres

Zielona końcówka tygodnia na rynku akcji

gra

Tygodniowy przegląd informacji ISBtech z sektora gamingowego

przegląd TMT

Tygodniowy przegląd informacji ISBtech z sektora TMT

media

Akcjonariusze Grupy WP zdecydowali o 1,2 zł dywidendy na akcję z zysku za 2021

WIG

Indeks WIG20 wzrósł o 1,69% na zamknięciu w piątek

dokumenty

Projekt 3,39 mld zł dokapitalizowania inwestycji w rejonie Małaszewicze – w konsultacjach

Akcjonariusze Monnari Trade zdecydują 29 czerwca o niewypłacaniu dywidendy za 2019

Getin Noble Bank przeprowadził transakcję sekurytyzacji portfela kredytowego na 503 mln zł

biznes

Zarząd FO Dębica z Leszkiem Szafranem na czele został powołany na kolejną kadencję

Twitter LinkedIn Facebook Youtube LinkedIn


Inwestycje.pl
 to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.