Liczba przyczep i naczep pow. 3,5 t Wieltonu zarejestrowanych w styczniu 2022 r. wyniosła 344 pojazdy, co oznacza wzrost o 74% r/r, podał Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) na podstawie wstępnych danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.
„W styczniu 2022 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5t leaderem była marka Schmitz Cargobull po wydaniu 540 pojazdów ze wzrostem o 67%. Na drugim miejscu tym razem ( trzeci miesiąc z rzędu) był Wielton, który wprowadził 344 nowe pojazdy do użytkowania (+74%). Na trzecim zakończyła ostatni miesiąc marka Koegel, po wydaniu 201 pojazdów po 72% wzroście. Za nim Krone – dostarczył użytkownikom 158 pojazdów pierwsza marka ze spadkiem -43%. Piąte miejsce zajął Schwarzmueller z liczbą 58 szt. (-24%)” – czytamy w komunikacie.
W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju w styczniu br., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe – zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 1 112 szt.; więcej o 40% (+317 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział przekracza 56% wobec 52% w 2021 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce Wielton (279 szt.), następnie Schmitz Cargobull (269 szt.) i Koegel (197 szt.) oraz Krone (143szt.) Liderzy w tej grupie odczuli wzrosty odpowiednio o 64%, 189%, 89% a Krone spadek -35%, poddano także.
Wielton to największy producent i sprzedawca naczep i przyczep w Polsce, a w Europie jeden z wiodących graczy tego sektora. Spółka zadebiutowała na GPW w 2007 r. Skonsolidowane przychody sięgnęły 1,82 mld zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews
Interesujące, ponieważ Krone i Schwarzmueller notowały w zeszłym roku niezłe wyniki sprzedażowe. BYć może te styczniowe spadki to pokłosie problemów logistycznych lub przesunięcie w czasie.