Rex Concepts zakłada dwucyfrową liczbę otwarć restauracji dla sieci Popeyes i Burger King w przyszłym roku, poinformował ISBnews dyrektor ds. ekspansji Michał Różycki. Planuje wprowadzać coraz więcej restauracji wolnostojących drive-thru.
„Pod względem ekspansji mamy jasne cele: maksymalizacja liczby otwarć restauracji zarówno dla Popeyes, jak i Burger Kinga. Ambicja na przyszły rok jest taka, żeby liczba otwarć dla obu konceptów była dwucyfrowa. Ponadto chcemy wprowadzać coraz więcej, restauracji wolnostojących, czyli typu drive-thru, ponieważ to one w 100% wieloaspektowo budują świadomość i prezencję marki na rynku” – powiedział ISBnews Różycki.
Dodał, że wolnostojące restauracje są „jedyną sensowną odpowiedzią na zarówno dobre jak i złe czasy”.
„Covid-19 to pokazał najlepiej – restauracje wolnostojące były w stanie – może w pewnym, ograniczonym trybie – ale jednak – kontynuować działalność. Widzimy też na pewno duże oczekiwanie i nacisk klientów właśnie na restauracje wolnostojące tak żebyśmy z naszą siecią byli blisko i po drodze. To filozofia podobna, do tego co kiedyś komunikowała Żabka o modelu convenience. W zasadzie nam teraz to przyświeca” – dodał dyrektor.
Rex Concepts ma strategię rozwoju i ekspansji obu brandów (Burger King i Popeyes), w których miastach i obszarach Polski chce się rozwijać.
„Nadal uważam, że jesteśmy w punkcie początkowym. Mamy plany ekspansji, czyli corocznej liczby otwarć, ale to nie wszystko. Początek rozwoju organicznego jest związany także z budową całej logistyki towarzyszącej rozbudowie sieci. My w kontekście Polski ruszyliśmy naprawdę z rozmachem, np. aż 4 lokalizacje wolnostojące Burger Kinga, otwarte w ramach cyklu półtorarocznego, co uważam za niebywałe dokonanie. Z kolei dla Popeyes zamykamy sobie klamrą pierwszą fazę rozwoju w Szczecinie. Otworzyliśmy lokal w centrum Galaxy, w foodcourt w obiekcie outletowym i otwieramy teraz drive thru. Jeszcze nie ma typowego streetowego, ale wszystkie podstawowe assety mamy i za rok będę dużo więcej w stanie powiedzieć, jak miasto reaguje i jak będziemy uatrakcyjniać nasze obiekty. Teraz będziemy sukcesywnie dokładać – ten model jak w Szczecinie – w kolejnych ośrodkach” – wskazał Różycki.
Rex Concepts dotychczas otworzył 8 lokali marki Popeyes z flagowym w warszawskich Złotych Tarasach. Do końca tego roku otworzy jeszcze obiekt w Jankach pod Warszawą i drive-thru w Szczecinie.
„To jest to, co dzisiaj na 100% potwierdzamy, ale na pewno tej zimy pojawią jeszcze kolejne lokalizacje typu Drive-Thru Popeyes. Jeśli chodzi o Burger Kinga, przekroczyliśmy już liczbę 30 restauracji. Z perspektywy półtora roku działalności w ekspansji Popeyes operacyjnie możemy potwierdzić, że jesteśmy zadowoleni. Oczywiście, przyglądamy się naszym obiektom i systematycznie pracujemy, żeby uatrakcyjniać ich model biznesowy. Na pewno jeszcze długa droga jeszcze przed nami, żeby złapać taką perspektywę oraz doskonałość operacyjną, by móc udzielać franczyzy. Nasz produkt nie jest najtańszy, nie jest pierwszej potrzeby, ale z drugiej strony widzimy i badania to potwierdzają, że coraz więcej ludzi je poza domem, więc wolumen klientów przybywa, nawet jeżeli sytuacja makroekonomiczna bywa okresowo słabsza” – podsumował dyrektor.
Rex Concepts jest częścią funduszu McWin, za którym stoi m.in. były prezes AmRest Holdings Henry McGovern. Fundusz McWin rozwija projekty w sektorach gastronomicznym i technologii żywności.
Źródło: ISBnews