Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) uruchamia w tym roku – w ramach opracowanego planu działania – dodatkowe projekty wsparcia dla przedsiębiorców rozważających ekspansję zagraniczną w czasie pandemii i w okresie wychodzenia gospodarek z recesji spowodowanej COVID-19, poinformowała ISBnews p.o. prezes PAIH Grażyna Ciurzyńska. Agencja zamierza przeprowadzić również projekt związany z akcją promocyjną polskich branż strategicznych w połowie 2021 roku.
„Do tego, co właśnie realizujemy, przygotowywaliśmy się jeszcze w ub. roku. Ułożyliśmy nasze aktywności tak, aby odpowiadały na potrzeby przedsiębiorców w czasie pandemii i tuż po niej. Opracowaliśmy kilka scenariuszy działania. Będziemy kontynuowali to, co już się sprawdziło, ale też kilka rozwiązań z fazy pilotażu przechodzi już do realizacji. Najnowsze projekty – to Biznes Mikser i Aktywny e-Program Eksportowy” – powiedziała Grażyna Ciurzyńska w rozmowie z ISBnews.
Prezes Agencji wskazała, że Aktywny e-Program Eksportowy precyzyjnie łączy polskich przedsiębiorców z zagranicznymi kontrahentami.
„Oferta naszych firm jest każdorazowo prezentowana w specjalnym e-katalogu branżowym, a podczas wirtualnych spotkań jest okazja do rozmowy z zainteresowanymi firmami z konkretnego rynku. Wszystko w formule moderowanego przez ekspertów PAIH match-makingu. Tu jako przykład możemy wskazać spotkania z kenijskimi przedstawicielami branży medycznej szukającymi rozwiązań med-tech czy przedstawicieli branży meblarskiej z zainteresowanymi kupcami z Bliskiego Wschodu. Wyniki tego pilotażu są bardzo obiecujące – podpisane zostały już pierwsze umowy, trwają też zaawansowane negocjacje kolejnych” – wyjaśniła.
Kolejny program wdrażany w tym roku przez PAIH to Biznes Mikser – bezpłatny program wsparcia dla działalności przedsiębiorców ,usprawniający wyszukiwanie i nawiązywanie kontaktów biznesowych, zarówno w kraju, jak i za granicą.
„W ramach Biznes Mixer do dyspozycji przedsiębiorców jest m.in. bezpłatny serwis B2B z ogłoszeniami adresowanymi do odbiorców krajowych. Rozwijana obecnie baza kontrahentów składa się z ofert polskich producentów półproduktów, komponentów i podzespołów, a także dostawców nowoczesnych technologii” – powiedziała Ciurzyńska.
Prezes przypomniała, że Agencja konsekwentnie w centrum wszelkich działań stawia przedsiębiorcę. Ciurzyńska podtrzymała też czerwcowy termin organizacji tegorocznego PAIH Forum Biznesu.
„Na ten moment termin czerwcowy jest aktualny. Chcielibyśmy, jak wszyscy powrotu do normalności i, żeby PAIH Forum Biznesu odbyło się stacjonarnie, tak jak poprzednie. Niestety trudno przewidzieć jak będzie wyglądała sytuacja pandemiczna, dlatego już dziś zakładamy raczej formułę hybrydową. my formułę wydarzenia. Możemy jednak zapewnić, że będzie merytorycznie i bardzo praktycznie. W II kwartale rozpoczynamy akcję promocyjną i informacyjną odnośnie wydarzenia” – zapowiedziała prezes PAIH.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju.
Źródło: ISBnews