Rynek karmy dla psów i kotów z każdym rokiem rośnie, a jego wartość w okresie marzec 2022 – luty 2023 przekroczyła 731 mln zł, wynika z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Według danych GfK, w Polsce jest mniej gospodarstw domowych posiadających dzieci niż gospodarstw posiadających psa, podkreślono.
„Czworonożni przyjaciele są nam wyjątkowo bliscy, dlatego chcemy, aby jak najdłużej pozostawali w dobrej formie. Jeśli tylko domowy budżet na to pozwala, staramy się wybierać dla nich produkty najlepszej jakości. Ponadto stale rośnie liczba gospodarstw domowych, które sięgają po gotowe, profesjonalne produkty dla psów i kotów. W efekcie wartość rynku tej kategorii produktowej w okresie marzec 2022 – luty 2023 wyniosła już ponad 731 mln zł” – powiedział consultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia Jakub Dubniak, cytowany w komunikacie.
Przeciętny właściciel psa wydaje rocznie średnio 292 zł na jedzenie dla swojego pupila. Nieco więcej przeznacza na karmę suchą niż mokrą i najchętniej zaopatruje się w opakowania poniżej 5 kg, choć w ostatnim czasie na popularności zyskują także większe opakowania. Wśród listy 10 najczęściej kupowanych marek dominują marki własne topowych sieci, wskazano również.
Z danych GfK wynika, że na karmę dla kotów nabywcy wydają więcej niż w przypadku żywności dla psów. Właściciele wydają na jedzenie dla kotów średnio 393 zł w ciągu roku. Zdecydowanie dominuje tu karma mokra, głównie w opakowaniach typu saszetki czy puszki.
„Wiodącym kanałem zakupów zarówno w przypadku karmy dla kotów, jak i karmy dla psów, są dyskonty. Istotny jest również kanał e-commerce, gdzie koszyk zakupowy jest ponad 5 razy większy niż w przypadku dyskontów. Co więcej, przez internet konsumenci kupują więcej produktów premium. Ważną rolę – zwłaszcza w przypadku karmy kociej – odgrywają również drogerie, które oferują szeroki wybór pokarmu w małych opakowaniach” – zakończono.
Źródło: ISBnews