PARTNER PORTALU
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

Rynek odzieży i obuwia wzrośnie o 4% r/r do niemal 60 mld zł w 2024 roku

Dodane przez Bartłomiej Supernak
22 października 2024
w dziale Biznes
0
ubrania
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Rynek odzieży i obuwia w Polsce wzrośnie o 4% r/r do niemal 60 mld zł w 2024 roku, prognozuje firma badawcza PMR.

„Zgodnie z najnowszymi danymi PMR Market Experts, wartość polskiego rynku odzieży i obuwia, obejmującego także bieliznę i akcesoria, w 2024 roku wyniesie niemal 60 mld zł. Oznacza to wzrost o 4% r/r, co potwierdza stabilność tego sektora, pomimo zmieniających się warunków gospodarczych. Odzież stanowi jego główną część, reprezentując około 70% całej wartości” – czytamy na blogu PMR.

„Jednak to akcesoria modowe cieszą się największą dynamiką wzrostu, notując około 6% wzrostu r/r. To z kolei wskazuje na rosnące zainteresowanie dodatkami modowymi. Zwiększone zapotrzebowanie na akcesoria odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów – ci coraz częściej inwestują w elementy uzupełniające garderobę, podkreślając swój indywidualny styl” – czytamy dalej.

Wiodącym kanałem sprzedaży na polskim rynku odzieży i obuwia pozostają sieci odzieżowe, które odpowiadają za niemal 48% całkowitej sprzedaży.

„Jednocześnie sprzedaż internetowa, obejmująca już jedną trzecią rynku, stale rośnie. E-commerce odgrywa kluczową rolę w zakupach, szczególnie w kontekście post-pandemicznych nawyków zakupowych. Konsumenci coraz chętniej korzystają z e-sklepów, co jest wynikiem zarówno wygody, jak i szerszego asortymentu dostępnego w internecie” – wskazano także.

Raport PMR wskazuje, że Pepco jest liderem na polskim rynku odzieżowym, wybieranym przez 86% Polaków jako główny sklep odzieżowy. Popularność sieci niespożywczych, takich jak właśnie Pepco, Action czy KiK, wynika przede wszystkim z przystępnych cen oraz szerokiego asortymentu. Klienci coraz częściej kierują się korzystnymi ofertami, co sprzyja dynamicznemu rozwojowi dyskontów oferujących wielobranżowy asortyment, podano też na blogu.

„W ostatnich latach rosnącą popularnością cieszą się także sklepy z odzieżą używaną, czyli second-handy. To trend, który zyskuje na sile z wielu powodów. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy z drugiej ręki nie tylko z uwagi na oszczędność, ale także z powodu rosnącej świadomości ekologicznej. Jednakże, ten trend ma również swoje konsekwencje dla rynku odzieżowego – coraz większa popularność ubrań używanych prowadzi do spadku sprzedaży tych nowych, co negatywnie wpływa na ogólną wartość rynku” – napisano dalej.

Firmy z tej branży muszą zatem dostosować swoje strategie do zmieniających się preferencji konsumentów, aby utrzymać konkurencyjność w obliczu rosnącego segmentu odzieży używanej, podsumowano.

Źródło: ISBnews

Poprzedni post

Telerenta rozszerza działalność wchodząc na polski rynek

Następny post

Rynek spożywczy będzie rósł średniorocznie o 5% w latach 2024-2029

biomed

Onko BCG zostało dopuszczone do obrotu na terenie Holandii

praca

DataWalk liczy na zawarcie do końca bieżącego roku umów, które dadzą 70-proc. dynamikę sprzedaży

krypto

Binance przywróciło w Polsce usługi pożyczek w stablecoinach

morze

Na budowie Baltic Power zainstalowano pierwsze trzy gondole z polskiej fabryki

budowa

Oferta Elektrotim za 31,75 mln zł wybrana na budowę wież pod radary wojskowe

kredyt

Dynamika kredytów korporacyjnych w Polsce przekroczy 9% w 2026 i 2027

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

KGHM

KGHM miał 433 mln zł zysku netto w III kw. 2025

WIG

Indeks WIG20 spadł o 0,23% na zamknięciu w czwartek

biomed

Onko BCG zostało dopuszczone do obrotu na terenie Holandii

Ronson

Ronson Development odnotował 316,9 mln zł przychodów w I-III kw. 2025

praca

DataWalk liczy na zawarcie do końca bieżącego roku umów, które dadzą 70-proc. dynamikę sprzedaży

Bank Pekao

Bank Pekao ma umowę z BGK dot. współpracy przy emisjach obligacji

grunt

Ronson Development nabył działkę w Warszawie pod maks. 1463 lokale za 140 mln zł

inwestycje, pieniądze, skarbonka

Ile odliczysz od podatku inwestując w IKZE w 2025 roku?

krypto

Binance przywróciło w Polsce usługi pożyczek w stablecoinach

gra

TSG podniósł wydatki marketingowe w III kw. i oczekuje efektów w kolejnych okresach

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.