Saly S.A., dostawca oprogramowania oraz właściciel platformy dla e-commerce B2B, pozyskał 3 mln zł od Dawida Zielińskiego, znanego polskiego przedsiębiorcy oraz Prezesa i współzałożyciela Columbus Energy S.A. Środki zostaną przeznaczone na dalszą rozbudowę produktu i zwiększenie sprzedaży.
Saly jest dostawcą oprogramowania dla e-commerce, które wspiera digitalizację procesów sprzedaży i obsługi klientów na rynku B2B. To nowoczesne oprogramowanie klasy enterprise, dostępne w chmurze w modelu SaaS, pozwala na wysoki poziom integracji z systemami klasy ERP czy WMS. Dla użytkowników końcowych Saly jest intuicyjnym narzędziem do składania zamówień online, a dla użytkowników administracyjnych (handlowców) narzędziem analitycznym. Dzięki rozbudowanemu modułowi Business Intelligence, dostarcza szczegółowych danych i predykcji odnośnie zachowań sprzedażowych klientów.
Założyciele firmy zdecydowali się na partnerstwo z doświadczonym przedsiębiorcą, aby w pełni móc wykorzystać błyskawiczny rozwój, widoczny aktualnie w branży e-commerce.
- Od początku wiedzieliśmy, że nie potrzebujemy tylko kapitału. Przed nami setki wyzwań i decyzji, które muszą zostać podjęte w najlepszy możliwy sposób, aby stworzyć nie tylko rewelacyjny produkt, ale i fantastyczną organizację, która za nim stoi. Dawid Zieliński, budując Columbus Energy, przeszedł tę drogę. To, że możemy liczyć na jago wiedzę i wsparcie praktycznie w każdym zakresie, jest dla nas równie cenna jak inwestycja kapitałowa – mówi Sebastian Religa, CEO Saly S.A.
Inwestycja, w wysokości 3 mln zł, odbyła się przez spółkę Gemstone S.A., w całości zarządzaną przez Dawida Zielińskiego, Prezesa Columbus Energy S.A. Tym samym Dawid Zieliński objął 36,6% udziałów w spółce Saly S.A. Środki z inwestycji zostaną przeznaczone głównie na rozwój sprzedaży oraz produktu. Planowane jest bardzo dynamiczne zwiększenie zatrudnienia – tak, aby jeszcze szybciej rozwijać nie tylko sam produkt, ale też wsparcie i obsługę klientów.
- Zdecydowałem się doinwestować firmę Saly S.A., bo widzę w niej wielki potencjał. Jako że sam prowadziłem kilka start-upów, z których ostatni, czyli Columbus, przerodził się w największą firmę na polskim rynku fotowoltaicznym, wiem jak ważne jest dokapitalizowanie firmy w odpowiednim momencie. Czuję, że w takim momencie jest właśnie Saly, czyli dostawca nowoczesnych rozwiązań e-commercowych dla biznesu, który dzięki małemu zastrzykowi finansowemu może odpowiednio ukierunkować swój dalszy rozwój – komentuje Dawid Zieliński.
Współpraca z Dawidem Zielińskim to pierwsza zewnętrzna inwestycja kapitałowa Saly S.A. Przez ostatnie 2 lata firma samodzielnie inwestowała w budowę i rozwój oprogramowania, pozyskując dużych klientów: m.in. polski ecommerce z elektroniką użytkową – Morele, francuskiego producenta rozwiązań smart home – Somfy, dostawcę oprogramowania i ładowarek do samochodów elektrycznych – Nexity czy czołowego producenta ochrony urządzeń mobilnych w Polsce – 3mk Protection.
- Oprócz tak oczywistych trendów jak globalizacja i cyfryzacja, niebagatelną rolę odgrywają obecni decydenci procesów zakupowych B2B. Nasze pokolenie, zwane potocznie Millenialsami, odpowiada już za ponad 73% wszystkich decyzji. Jesteśmy przyzwyczajeni do UX i customer experience, które znamy ze swoich codziennych e-zakupów i tego samego oczekujemy od systemów B2B, na których pracujemy – dodaje Anna Arak-Stachacz, Członek Rady Nadzorczej Saly S.A.
Źródło: Spółka