Sfinks Polska nie planuje przejęć sieci gastronomicznych ani większych inwestycji, poinformował ISBnews.TV prezes Sylwester Cacek.
„Jeżeli chodzi o plany przejęć sieci, to na razie się nad tym nie zastanawiamy. Mamy ważną umowę z Fabryką Pizzy, która cały czas się rozwija i do końca marca 2023 roku mamy czas na jej przejecie po ustalonej cenie. W zasadzie zależało nam głównie na sieci pizzerii. Takiego brandu nam brakowało” – powiedział Cacek w rozmowie z ISBnews.TV.
„Jeżeli chodzi o pojedyncze restauracje, to zapraszamy wszystkich chętnych, którzy chcieliby z nami współpracować. Raczej nie traktuje tego jako przejęcia, tylko jako współpracę. Od listopada mamy program: franczyza za tzw. przysłowiową złotówkę przez rok. Jeśli komuś się spodoba może zostać z nami na dłużej” – dodał.
Odnosząc się do planowanych inwestycji, prezes Sfinksa stwierdził: „Niewiele możemy na to przeznaczyć””
„Dużo inwestycji robiliśmy w przeszłości, odświeżając restauracje operatorskie i własne stare lokale. Nie wszystko zdążyliśmy m.in przez zakaz handlu w niedzielę. W ciągu tych 10 lat wydaliśmy na to ogromne pieniądze. Na inwestycje teraz, po lockdownie, wiele przeznaczyć nie możemy. Na główne nasze cele – typu rozwój franczyzy, typu delivery, typu sprzedaż w sklepach – koszty już ponosiliśmy w przeszłości. Teraz nie trzeba bardzo dużych wydatków, czy inwestycji, żeby się rozwijać. Plan na 2021 rok: przetrwać, reagować szybko, szukać szans, wykorzystać czas najlepiej, jak się to tylko da w tym okresie” – podsumował Cacek.
Sfinks Polska zarządza 133 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 70 restauracji Sphinx (segment casual dining), 48 pubami Piwiarnia Warki (segment gastro pubów), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining), 3 lokalami działającymi pod szyldami Meta Seta Galareta i Meta Disco, restauracją WOOK (segment casual dining) i lokalem Lepione & Pieczone (fast casual dining).
Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
Źródło: ISBnews