Shumee zrealizowało ok. 70 mln zł przychodów w 2023 roku, rozwijając się w tempie blisko 40% r/r i obsługując w tym czasie ponad 170 tys. transakcji, poinformował ISBtech founder i CEO Shumee Szymon Midera. W bieżącym roku firma podejmie decyzję co do wejścia na giełdę.
„2023 to był bardzo trudny czas dla e-commerce, z uwagi przede wszystkim na spowolnienie gospodarcze, znaczący wzrost kosztów i silną konkurencję. Pomimo tak niesprzyjających warunków rynkowych platforma Shumee w 2023 rozwijała się w tempie blisko 40% r/r, co oznacza, że rosła 2 razy szybciej niż europejski rynek cross-border i 4 razy szybciej niż polski e-commerce (szacowany wzrost w Polsce to ok. 10%). W 2023 Shumee zrealizowało około 70 mln zł przychodów, obsługując ponad 170 tys. transakcji. W bieżącym roku podejmiemy decyzję co do wejścia na giełdę. Działamy jako spółka akcyjna” – powiedział ISBtech Midera.
Dodał, że ponad 75% sprzedaży Shumee to rynki CEE: Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia, Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia. Na tych rynkach Shumee sprzedaje poprzez największe lokalne platformy typu marketplace, takie jak: Alza, Mall czy Pigu.
„Przewagą platformy jest praca w oparciu o magazyny typu cross-dock, dzięki którym Shumee optymalizuje koszty dostaw i potrafi dostosować się do wymogów logistycznych platformy Alza czy usługi Mall delivery” – zaznaczył CEO.
Jak podkreślił, Shumee dostarcza wartość dodaną producentom i dystrybutorom zainteresowanym sprzedażą zagraniczną na rynkach europejskich rozwiązując problem konieczność poukładania wszystkich kluczowych elementów łańcucha wartości e-com (technologia, tłumaczenia i wystawianie produktów, wielojęzyczną obsługę klientów czy logistyka cross-border) na każdym rynku indywidualnie.
„Cel długoterminowy to uruchomienie dla merchantów w pełni automatycznego modelu Merchant as a Service do rozpoczęcia i skalowania sprzedaży cross-border” – zapowiedział Midera.
W ramach budowy docelowego rozwiązania Merchant as a Service Shumee pracuje obecnie nad Centralną Bazą Produktów, czyli backend’em do automatyzacji procesów zarządzania produktami z jednego miejsca (tłumaczenia, mapowanie kategorii i parametrów, aktualizacja cen i stanów magazynowych, definiowanie mnożników i kosztów dostaw, importy produktów na platformy). Z powodzeniem wykorzystuje także w masowy sposób AI do automatyzacji tych procesów, zaznaczył CEO platformy.
Shumee to nowoczesna centrala handlu zagranicznego – platforma cross-border e-commerce, która specjalizuje się w sprzedaży kilku milionów produktów na 20 rynkach europejskich poprzez ponad 50 platform typu marketplace.
Źródło: ISBnews