Sieć drogerii dm zakłada otwarcie do 5 sklepów w Polsce w najbliższych miesiącach, poinformował ISBnews general manager w Polsce Markus Trojansky. Pracuje obecnie łącznie nad kilkunastoma lokalizacjami.
„Będziemy rozwijać się w Polsce organicznie. Pracujemy nad kilkunastoma lokalizacjami dla nowych sklepów, obok Wrocławia, gdzie otworzyliśmy pierwszy sklep, to m.in. Jelenia Góra. Myślę, że otworzymy do 5 drogerii w kolejnych miesiącach. Obok tego rozwijamy kanały cyfrowe w postaci aplikacji mobilnej Mój dm i sklepu internetowego według modelu omnichannel” – powiedział ISBnews Trojansky podczas otwarcia pierwszej drogerii marki w Polsce.
„Nie jest dla nas istotne, żeby szybko zwiększać liczbę sklepów. Nie jesteśmy pod ciśnieniem osiągnięcia szybkich celów. Mamy czas, żeby w pełni zdefiniować koncept w Polsce, uzyskać reakcje klientów. Chcemy osiągnąć siłę biznesową, za czym pójdzie docelowo rozmiar biznesu, według filozofii 'size follows strenth'” – dodał dyrektor sprzedaży sieci dm Henri Hampe.
Dotychczas sieć dm rozwijała się w 13 krajach.
„Polska to nasz pierwszy zagraniczny rynek, który centrala w Niemczech wspiera osobiście, nie za pośrednictwem oddziału austriackiego, jak mieliśmy to w zwyczaju dotychczas. Podchodzimy do wejścia na rynek cierpliwie, pokornie i z nastawieniem na wytrwałość. Chcemy najpierw poznać dobrze polski rynek. Jesteśmy bardzo ciekawi, jak polscy klienci zareagują na nasze podejście, naszą politykę cenową, która mocno różni się od rozpowszechnionych na polskim rynku promocji” – wskazał general manager w Polsce.
Hampe dodał, że sieć chce adresować m.in. wyzwania inflacyjne gwarancją trwałej, „zawsze korzystnej ceny dla klienta bez poczucia pogoni za ofertami czy ryzyka przeoczenia najlepszych okazji”.
Powierzchnia sali sprzedaży drogerii dm we wrocławskim parku handlowym Galaktyka wynosi ok. 520 m2 i Trojansky zaznaczył, że jest to wewnętrzny benchmark, do którego firma będzie się odnosić przy kolejnych otwarciach.
Drogerie dm posiadają ponad 3 800 punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 66 tys. osób w całej Europie. W roku obrotowym 2020/2021 dm odnotował sprzedaż w wysokości 12,3 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 13 krajach europejskich. W tym samym okresie w Niemczech około 42 600 pracowników wygenerowało sprzedaż na poziomie 9,4 mld euro.
Źródło: ISBnews